Jump to content

"Pumplukt" i trebåt


tommyha

Recommended Posts

Grovsalt handles på felleskjøpet, hell i kjøl.

 

Du oppnår to ting, lukta reduseres samt at du konserverer treet i kjøl bedre (husk at ferskvann skaper lettere råte enn saltvann)

 

Et annet alternativ er ozon generator, jeg solgte akkurat en brukt, hadde den ca. 1 år, brukt ca 8 måneder, meget godt resultat.

 

Send im om det siste er interesant, kan da sende link etc....

Link to post
Share on other sites

Et annet alternativ er ozon generator, jeg solgte akkurat en brukt, hadde den ca. 1 år, brukt ca 8 måneder, meget godt resultat.

 

Send im om det siste er interesant, kan da sende link etc....

<{POST_SNAPBACK}>

Send gjerne link til meg også, enda bedre vis linken her.

På forhånd takk.

Mvh. Jens Rytter.

 

Sjarkprosjektet er lagt på is (inntil videre)

Link to post
Share on other sites

Hei

 

Pumpelukt er et kjent fenomen, selv i en gammel redningskøyte som ikke har vert fiskeblod i vannet.

 

Jeg spyler med sjø med jevne mellomrom, begynner fremme slik at alt vannet renner bak.

Etter at vannet er lenset ut tar jeg meg en tur med salmiakk flasken og "skvetter" en slump her og der, synes dette hjelper stort.

 

Skal med tiden legge opp egen slange frem i skarpen slik at jeg kan med enkelhet starte en pumpe når jeg skal skifte ut til kjølsvinet...

 

Mvh.:

 

Olav Ringdal jr.

Link to post
Share on other sites

Send gjerne link til meg også, enda bedre vis linken her.

På forhånd takk.

<{POST_SNAPBACK}>

Skal ordne det til kvelden, OK ?

 

Jeg spyler med sjø med jevne mellomrom, begynner fremme slik at alt vannet renner bak.

Etter at vannet er lenset ut tar jeg meg en tur med salmiakk flasken og "skvetter" en slump her og der, synes dette hjelper stort.

 

<{POST_SNAPBACK}>

Metoden er ikke så anbefalt av så mange, av den grunn at lensepumpe tåler vaskemidler dårlig over tid, samt at treverk heller ikke tåler så alt for mye av den slags remedier........

 

Skal man ikke har generator, er salt det beste jmf "proffe".

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...