Jump to content

Overflatebehandle kryssfinér for å motvirke fukt

bjornas

Recommended Posts

Kanskje det er bildet som lyger, eller skjermen min som er flekkete, men de sorte prikkene er svartsopp, og det hvite belegget er også sopp.

Du må behandle platen med soppvask grundig før du legger på en lakk/olje.

Det beste er om du rett og slett lager deg en ny plate

Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209

"Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen"

Jeg brukte polyuretanmalingen fra Biltema under og i kantene på dørkplatene i båten rett etter jeg kjøpte den. Disse er i kryssfiner og var skikkelig fuktige og soppbefengte enkelte steder. Tørket dem skikkelig, slipte lett over dem, avfettet og kjørte på med tre strøk. Mye båtlukt forsvant og de har ikke trukket fuktighet senere. Malingen har høy glans, dermed er det lite skitt og sopp som får feste.

Som WS skriver, jeg ville også ha byttet plata di med ei ny. Så kan du male den, eventuelt lakkere den med klarlakk for å hindre at ting skjer igjen. Ei tørr plate har bedre feste for lakk og maling, så ikke sikkert du trenger tokomponent her, en god oljebasert lakk kan nok gjøre samme nytten hvis du gir den noen strøk.

Det er et panel for tilgang til rorkvadranten. Sikrer adgang for inspeksjon/reparasjon av denne. Resten av styringssystemet ligger jo i et "rom" ved akterspeilet, der det nesten er umulig å få tilgang. At det spruter ned vann der, f.eks. fordi noen har ikke har lukket luken for nødstyringen eller at det kommer inn vann gjennom rattpidestallen.

Men absolutt noe å være OBS på.

SRC 2010 - LE 8550

D5L 2012

D5LA 2013

LRC 2014

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...