rolandsnekke Startet 15.Mars.2015 Del på Facebook Startet 15.Mars.2015 Hei, er det noen som vet om dette går ann å fikses med noe midler som smøres på eller andre ting ? er veldig usikker på hvor jeg kan få kjøpt/lagd sånne vinduer så derfor jeg lurte på om det går ann å fikse det først. Men hvis noen vet hvor jeg kan få noen til å lage det så gjerne si ifra :) Sitér dette innlegget Link to post
3rik Svart 15.Mars.2015 Del på Facebook Svart 15.Mars.2015 billigvarianten er å kjøpe hele plater på biltema til 349 nok, og skjære til med stikksag etter mal fra de gamle. De du har blir aldri bra igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Allegro27 Svart 16.Mars.2015 Del på Facebook Svart 16.Mars.2015 Jeg har brukt Autosol og poleringsmaskin med bra effekt på pleksiglass før. Om dine blir helt fine igjen er vanskelig å si og kanskje tvilsomt som eriklepe sier, men det er kanskje verdt et forsøk. Kan hende de blir "gode nok". Sitér dette innlegget Link to post
Cissaman Svart 16.Mars.2015 Del på Facebook Svart 16.Mars.2015 Hvis de 2 frontrutene er plane så ville jeg vurdert å fått laget nye i herdet glass, de gamle brukes som mal.. Det fikser de lett hos en glassmester vil jeg tro, overraskende billig også. Så slipper du det problemet i fremtiden: ) Sitér dette innlegget Link to post
rolandsnekke Svart 16.Mars.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Mars.2015 Problemet er at det er bue på de så vanskelig å lage selv? får høre med en glassmester om hva de kan ordne :) Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 16.Mars.2015 Del på Facebook Svart 16.Mars.2015 Er vel ikke så veldig buet? En glassmester fikser deg nok nye i evt plexi el. til en god pris. Blir jo gal hodet bare av bildene du har lagt ut Sitér dette innlegget Link to post
aileenll Svart 16.Mars.2015 Del på Facebook Svart 16.Mars.2015 Gjør som eriklepe foreslår. Varm glasset med en varmluftspistol, så bøyer du det lett! Sitér dette innlegget Aileen ll Link to post
Viksund Bravo Svart 16.Mars.2015 Del på Facebook Svart 16.Mars.2015 Ja, beste er nok å få byttet de ut. Men jeg ser Biltema har noe remedier som skal gjøre slitne billykter blanke og fine igjen. Skal lure på om det kan fungere?? Sitér dette innlegget Jeg er veldig impulsiv bare jeg får tenkt meg om.... Link to post
Hakkannen Svart 16.Mars.2015 Del på Facebook Svart 16.Mars.2015 Spørs om noe lyktepoleringsmiddel klarer få liv i de vinduene, her snakker vi skikkelig krakkelering! Ville også ha byttet ut med nytt, Biltemas plastglass er billige og greie å jobbe med Sitér dette innlegget Link to post
Kaptein Thomas Svart 16.Mars.2015 Del på Facebook Svart 16.Mars.2015 Ja, beste er nok å få byttet de ut. Men jeg ser Biltema har noe remedier som skal gjøre slitne billykter blanke og fine igjen. Skal lure på om det kan fungere?? Kjøpte det og polerte opp glassene på instrumentene mine på dashen. (Turteller, tankmåler etc..) Fungerte som bare det! Måtte gnukke og gni fælt, men blanke ble de! Om dette middelet egner seg på disse rutene, er jeg mer usikker på.. De ser ferdige ut.. Sitér dette innlegget Skvulp BåtforeningNor Star 290, 2001Hjemmehavn; Slependen, Bærum Link to post
Sørlandet2 Svart 17.Mars.2015 Del på Facebook Svart 17.Mars.2015 Disse glassene er da krakelert. Det fins da ingenmiddel som kan repparere sprekker i plast? Få ny rute. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 17.Mars.2015 Del på Facebook Svart 17.Mars.2015 Gjennomgående sprekker lar seg ikke polere bort med noe som helst. Men det burde være fort gjort å skifte dem ut med nye, bare ta ut de gamle og få en glassmester til å lage nye i mest mulig ripebestandig plastkvalitet. Eller aller helst glass, men da bør de være helt rette. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
rolandsnekke Svart 17.Mars.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Mars.2015 nei de er ikke så buet, har fått tak i no pleksiglass(var ganskebøyelig) på jobb så planen er å prøve å få lagd til nye i morgen. tenkte å bytte ut pakningene også da, få det i oorden ;) noen som vet om det finnes bua vindusvisker?? den som er på nå er dønn rett og tar bare helt oppe i hjøret av ruta :P sees godt på den ene bildet ;) Sitér dette innlegget Link to post
3rik Svart 17.Mars.2015 Del på Facebook Svart 17.Mars.2015 tror jeg ville benyttet rain repellent eller noe lignende istedenfor vindusvisker. Det blir lett riper i plexi. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.