bmwpat Svart 3.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2018 Hvis du tenker på å ta av vindskjermen og fuge bak så ville jeg brukt denne vindusruter massen fra wurth. Har tettet karmene på båten min med denne. Tørker ikke så det er lett å senere kunne ta av karmen. Eventuelt overflødig masse kan rulles av med fingeren. Heter avtagbar vindustette masse. Et annet alternativ er å bruke butyl tape, funker også fint på vindusrammen. Hvis du ikke har brukt det tidligere så ligner det mest på seig tyggis. Tec7 eller lignende tetningsmasser er ikke korrekt å bruke her. Du ønsker ikke å lime skjermen fast i skroget, men beholde en fleksibel tetting slik at det er mulig å demontere skjermen senere + an fleksibel tetting vil ikke sprekke opp eller slippe pga vridninger i skroget Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 3.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2018 Sprøytbar butyl er det rette her. Her er også et utprøvd produkt som mange har benyttet med godt resultat(lys grå farge og tåler vaskemidler) Terostat 2759 Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Skrujeden Svart 10.Mai.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2018 Min dieselvarmer var montert under trappetrinnet og varmet bare oppe i kabinen. Det var altså helt nødvendig å flytte den slik at vi fikk varme på bad og fremre kabin. Varmlufta blåste direkte inn under bordet oppe så det var ganske varmt å sitte der når varmeren var på. Støyen var også ganske høy. Jeg flyttet den ned under dørken på babord side, men det gikk med nød å neppe. Ikke den beste plaseringen, vanskelig å skru og ikke lett å komme til. Varmlufta måtte gå fremover for at den ikke skulle overopphete. Mye jobb men ble bra til slutt. Sitér dette innlegget Link to post
tad Svart 11.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2018 Jeg måtte lime om vinduene i vindskjermen i fjor. Snakket med leverandøren av løsningen. De anbefalte liming med tec-7 eller tilsvarende. Det er ingenting annet enn limet som holder vinduene på plass. Listene er bare "pyntelister" og holder ikke fast på noen måte. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.