Jump to content

Kalesjebøyle sitter bom fast. Hvordan få løs?

Bisse

Recommended Posts

Har skrudd løs hele kostebinneriet. Sitter dønn sammen. Har brukt hammer og playertang etc. Ikke nubtjangs til å få de fra hverandre. Tar så hardt i så stålet begynner å bøye seg. Har nå borret et hull i bøylen og sprayet inn masse 5-56, lar det stå over natta og går til i morra igjen.

Ole-Martin Nilsson, Halden.

Det er stor sjangs du må ofre en av delene for å få dette løst. Inni skjøtene i de rustfrie kalesjestagene mine er det alutapper. Jeg måtte spenne staget opp i skrustikka og vri med rørtang for å få løs. Med de påfølgende tang og skrustikkemerker som det resulterte i. Irret som hadde oppstått var som et hvitt pulver som veldig sakte slapp taket og tilslutt drysset ut.

Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand...

Hvis behandlingen du har gitt delene med 5-56 ikke hjelper, så er for øvrig ekte Coca Cola en utmerket rustløser. Hvordan det er på denne type irr vet jeg ikke.

Men hvis ikke noe av dette hjelper har du neppe noe å tape på å forsøke litt forsiktig varme. En gassbrenner, blåselampe, eller et stearinlys for den saks skyld. Bare bruk litt tid og ta det forsiktig så du ikke kommer for nære med flammen. Aluminiumen er litt skummel slik. Hvis du kommer for nære med åpen flamme kan det fort si poff - og så er aluminiumen borte.
Lykke til !

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...