Bisse Startet 16.Mars.2015 Del på Facebook Startet 16.Mars.2015 Har en Tresfjord 29 hvor kalesjebøylen sitter fast i et beslag. Se bilder. Får ikke løs bøylen fra festet/beslaget. De skal vel ikke sitte fast i festet/beslaget? Sitér dette innlegget Ole-Martin Nilsson, Halden. Link to post
Bertramsen Svart 16.Mars.2015 Del på Facebook Svart 16.Mars.2015 Alu og stål brukt sammen har en tendens til å korrodere seg dønn fast. Prøv å gi det et rapp med en hammer. Sitér dette innlegget Link to post
Rakkstingen Svart 16.Mars.2015 Del på Facebook Svart 16.Mars.2015 Ville ha løsnet festebraketten først fra skroget så ikke du ødelegger/utvider festehullene i glassfiberen når du prøver å banke den løs.... Sitér dette innlegget Link to post
Bisse Svart 16.Mars.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Mars.2015 Har skrudd løs hele kostebinneriet. Sitter dønn sammen. Har brukt hammer og playertang etc. Ikke nubtjangs til å få de fra hverandre. Tar så hardt i så stålet begynner å bøye seg. Har nå borret et hull i bøylen og sprayet inn masse 5-56, lar det stå over natta og går til i morra igjen. Sitér dette innlegget Ole-Martin Nilsson, Halden. Link to post
Kjetil1 Svart 16.Mars.2015 Del på Facebook Svart 16.Mars.2015 Det er stor sjangs du må ofre en av delene for å få dette løst. Inni skjøtene i de rustfrie kalesjestagene mine er det alutapper. Jeg måtte spenne staget opp i skrustikka og vri med rørtang for å få løs. Med de påfølgende tang og skrustikkemerker som det resulterte i. Irret som hadde oppstått var som et hvitt pulver som veldig sakte slapp taket og tilslutt drysset ut. Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
WGM Svart 16.Mars.2015 Del på Facebook Svart 16.Mars.2015 Hvis behandlingen du har gitt delene med 5-56 ikke hjelper, så er for øvrig ekte Coca Cola en utmerket rustløser. Hvordan det er på denne type irr vet jeg ikke. Men hvis ikke noe av dette hjelper har du neppe noe å tape på å forsøke litt forsiktig varme. En gassbrenner, blåselampe, eller et stearinlys for den saks skyld. Bare bruk litt tid og ta det forsiktig så du ikke kommer for nære med flammen. Aluminiumen er litt skummel slik. Hvis du kommer for nære med åpen flamme kan det fort si poff - og så er aluminiumen borte.Lykke til ! Sitér dette innlegget Link to post
Bisse Svart 16.Mars.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Mars.2015 Har en varmluftspistol som jeg kan prøve. Om det skulle gå istykker får jeg kjøpe ny bøyle. Sitér dette innlegget Ole-Martin Nilsson, Halden. Link to post
WGM Svart 16.Mars.2015 Del på Facebook Svart 16.Mars.2015 Varmluftspistol høres utmerket ut. Den gir ikke så mye varme at metallet vil smelte - tror jeg da ! Sitér dette innlegget Link to post
Herman Svart 17.Mars.2015 Del på Facebook Svart 17.Mars.2015 Jeg ville heller brukt gassflamme enn varmluftpistol. Det er da enklere å varme konsentrere varmen til bare å treffe stålet. Og hvis du "bommer"; aluminium smelter ikke SÅ fort. Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
NilsPils Svart 17.Mars.2015 Del på Facebook Svart 17.Mars.2015 Eddik! Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Bisse Svart 17.Mars.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Mars.2015 Fikk det av til slutt. Brukte varmluftspistolen i 10 min, hammer og tang. Festet er i messing ser det ut som. Ble ikke noe pent etter behandlingen. Sitér dette innlegget Ole-Martin Nilsson, Halden. Link to post
Roger jo Svart 17.Mars.2015 Del på Facebook Svart 17.Mars.2015 (redigert) Jeg ville heller brukt gassflamme enn varmluftpistol. Det er da enklere å varme konsentrere varmen til bare å treffe stålet. Du skule nok brukt gassflamme og duppet den i vann. Redigert 17.Mars.2015 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
index Svart 17.Mars.2015 Del på Facebook Svart 17.Mars.2015 Hvorfor måtte du ha den av? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Eureka Svart 17.Mars.2015 Del på Facebook Svart 17.Mars.2015 Måtte vel kanskje av for å ta av kalesjen for en vask ? :) Sitér dette innlegget Link to post
Bisse Svart 17.Mars.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Mars.2015 Skulle sette på nytt feste til bøylen, da den gamle var ødelagt. Se bilde: Sitér dette innlegget Ole-Martin Nilsson, Halden. Link to post
index Svart 18.Mars.2015 Del på Facebook Svart 18.Mars.2015 OK! Noen ganger må det bare av. Går ut fra at det er glidelås på kalesjen, slik at ikke bøylen må løsnes til vanlig? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Bisse Svart 18.Mars.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Mars.2015 Kalesjen kneppes fast i bøylen. Sitér dette innlegget Ole-Martin Nilsson, Halden. Link to post
Bisse Svart 18.Mars.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Mars.2015 Kalesjen kneppes fast i bøylen. Sitér dette innlegget Ole-Martin Nilsson, Halden. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.