Jump to content

Dieselprisen steget med 2 kroner!


eysteind

Recommended Posts

Fylte diesel på snekken i helga. Her inne i fjorden er det kun en stasjon og i år kostet dieselen over 7 kroner!

I fjor lå en på 5,- hele året. Vet at oljeprisene har steget kraftig i det siste, men dette synes eg var litt for mye!

 

Eg er glad det var snekken eg skulle fylle opp. Den bruker 3-4l/t, så dette er ikke så mye å snakke om. Verre er det når halcoen kommer på vannet. Regner med 30l/t på marsj, og da begynner man å kjenne det!

Kommer nok til å bruke noen tusen liter i året. Tror dere det vil lønne seg å kjøpe et slikt 2000 liters fat som anleggsfima bruker og få fylt fra tankbil? Hva ligger prisen på da?

Link to post
Share on other sites

Forespurte vår lokale leverandør her om dagen (Grimstad) hvor mye han skulle ta for literen i år, og ca Kr 6 var svaret.

 

Er det med andre ord medlemmer forbi Grimstad, ring da "Bibben" og fyll derfra........

<{POST_SNAPBACK}>

 

Hva er nummeret til Bibben ?

er dette tankbil ?

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

Fylte diesel på snekken i helga. Her inne i fjorden er det kun en stasjon og i år kostet dieselen over 7 kroner!

I fjor lå en på 5,- hele året. Vet at oljeprisene har steget kraftig i det siste, men dette synes eg var litt for mye!

 

Eg er glad det var snekken eg skulle fylle opp. Den bruker 3-4l/t, så dette er ikke så mye å snakke om. Verre er det når halcoen kommer på vannet. Regner med 30l/t på marsj, og da begynner man å kjenne det!

Kommer nok til å bruke noen tusen liter i året. Tror dere det vil lønne seg å kjøpe et slikt 2000 liters fat som anleggsfima bruker og få fylt fra tankbil? Hva ligger prisen på da?

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg fylte opp tanken for første gang i går (båten ble levert med fulle tanker). Fylte opp 230 liter etter 15 timers gange. Dieselen konstet 6,70kr/liter på Kamob Marina. Synes det var en grei pris. Og jeg ble positivt overrasket over forbruket på motoren. Hadde ventet større forbruk.

 

Ser ut til at oljeprisen er på vei ned mot 30 usd/fatet. Tipper dette vil få positive innvirkninger på dieselprisen i løpet av sommeren :flag:

<{POST_SNAPBACK}>

Norsk Hydro har sagt at de forventer ustabil oljepris fremover - og at USD 100/fat for Brent Blend ikke overrasker de. Det er bare å tjore seg fast - dieselen kan bli dyr i år.
Link to post
Share on other sites

Dieselen konstet 6,70kr/liter på Kamob Marina.

Dyrt nok, men litt positivt at den ikke var steget mer fra ifor da den kostet 5,99 eller var det 5,95? Får sjekke opp åpningstidene der i helgene, må snart etterfylle noen hundre liter.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Forespurte vår lokale leverandør her om dagen (Grimstad) hvor mye han skulle ta for literen i år, og ca Kr 6 var svaret.

 

Er det med andre ord medlemmer forbi Grimstad, ring da "Bibben" og fyll derfra........

Vet du om man får fylle også såpass beskjedne kvanta som 100-150 liter hos Bibben?

 

Såvidt jeg har forstått må man ha behov for vesentlig mer for å få besøk av tankbilen (forstålig nok)...

Link to post
Share on other sites

Her i Måløy er pumperisen 5,19,-, det samme som den steg til på slutten av sesongen i fjor. I begyndelsen av 2004 sesongen låg den på 5 blank.

Er vel en kjent sak at dieselen blir dyrere og dyrere til lenger sør en kommer.

Kan vel kanskje komme av at det ligger flere større bunkersanlegg med anlegg tilrettelagt for småbåter her? Selger en diesel til småbåt til 7kr literen, har en vertfall en bra fortjeneste...

Link to post
Share on other sites

Norsk Hydro har sagt at de forventer ustabil oljepris fremover - og at USD 100/fat for Brent Blend ikke overrasker de. Det er bare å tjore seg fast - dieselen kan bli dyr i år.

<{POST_SNAPBACK}>

Regner med at oljeprisen stopper lenge før den når slike høyder (uten at jeg skal påberope meg å ha bedre krystallkule enn NH) Problemet er at det ikke er vanlige markedsmekanismer som regulerer oljeprisen, men en blanding av politikk og psykologi.

Link to post
Share on other sites

Da skal eg iallefall fylle diesel i Måløy istedenfor her inne i fjorden! Fylte i Selje i fjor vår, og der mener eg prisen var rundt 4 kroner?

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, men skynd deg. For antakelig blir det dyrere etter neste gang de har fylt opp bunkersanlegget i Måløy. I des. 04 kostet et fat Brent blend USD 35. I dag er prisen tett på 50. I midten av mars var den oppe 57. Tror ikke vi ser USD 30 per fat på lenge, om noen gang mer.

 

Kineserne bytter ut sykkelen med bil i et stadig større tempo, og det er mange kinesere ca. 1.250.000.000. Den økonomiske veksten der er oppe i 8,5% per år. Om 20 år vil 100 millioner kinesere ha samme levestandard som oss.

 

Ja, ja, det blir nok en råd med det .:rolleyes:

mvh Arnstein

M/B JAVA

Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve.

Link to post
Share on other sites

De verste pessimistene spår oljepriser på ca 100 usd fatet,da svir det i lommeboken.Jeg kan opplyse om at en moderne ringnotsnurper med ca 6000 hk bruker ca 3 millioner liter på et år,prisen dei betaler

pr liter er ca 3 kr. Da ser en hver at å drive fiskeri er ikke berre netto.

 

 

mvh 740 c

Redigert av 740 c (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Vet du om man får fylle også såpass beskjedne kvanta som 100-150 liter hos Bibben?

 

Såvidt jeg har forstått må man ha behov for vesentlig mer for å få besøk av tankbilen (forstålig nok)...

<{POST_SNAPBACK}>

Hvis du fyller direkte fra Bibben, så kan du fylle "så lite du vil". Det er noe annet dersom han kommer med tankbilen. Da har han sagt tidligere at du helst bør fylle minst 200 liter.
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...