Jump to content

Dieselprisen steget med 2 kroner!

eysteind

Recommended Posts

Kineserne bytter ut sykkelen med bil i et stadig større tempo, og det er mange kinesere ca. 1.250.000.000.  Den økonomiske veksten der er oppe i 8,5% per år.  Om  20 år vil 100 millioner kinesere ha samme levestandard som oss.

Ja, ja, det blir nok en råd med det .:rolleyes:

<{POST_SNAPBACK}>

Tja, hvordan, da? Må vel ha en kjapp liten atomkrig snart, for å unngå at kineserne bruker opp alle jordas ressurser ... (neida, bare tuller ...)

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Tja... Større bunkersanlegg får plats-priser på fax/mail hver eneste ukedag, så ser ikkje det som noen overhengende fare at bunkersprisen skal fyke i været her. Går noen noen liter gjennom et tankanlegg i løpet av måneds tid, er tankbåt og fyller opp vertfall en gang i måneden. Tenk på at en stor fiskebåt glatt fyller 200.000liter... Tippa prisen vil ligge på mellom 5,2-5,5 i sommer.

Hadde en bare fått farget bensin til båter :yesnod:

Hei, heeeei

Dere som har fyllt drivstoff i år, har dere husket å legge inn prisen på "drivstoffbørsen"? Finnes under medlemssider.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Var i Tønsberg i dag og hentet kalesjen. Sjekket pumpeprisen i Ollebukta.....7.66.- :cryin:

Dro så til Vallø for å sjekke båtplassen....6.47.- :yesnod:

Helt utrolig at det skal være så stor forskjell innenfor et par nautiske. Positivt at Vallø også i år prøver å være billigst i området. P.S De skal visst åpne (eller har åpnet? ) på Nesbrygga :flag:

Prisen lagt inn i drivstoffbørsen :smash:

Ord for dagen: Spis en rå Fjesing til frokost.....så skjer det i alle fall ikke noe verre DEN dagen....

• 5 uker senere...

Jeg fyllte diesel den 26.5.05 og nå var dieselen steget til 7,05 pr. ltr. hos NOR Bunkringanlegg ANS (Hydro Texaco) Langesund. :eek:  :headbang:

Jeg har oppdatert Brennstoffbørsen.

<{POST_SNAPBACK}>

I Oslofjorden er det forstsatt mulig å fylle til under kr 6 pr. ltr. Fyllte snaut 500l på Halvorshavn/Filtvedt sist fredag til 5,85 pr ltr.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

:smiley:

For to år siden seilte jeg fra Arendal til Tromsø.

dieselen var dyrest i Arendal, så ble den billigere og billigere jo lenger nord vi kom.

Med bensinprisen er det stikk motsatt.

Det er altså ingen logisk forklaring på drifstoffprisene.

I år er det helt vilt med bensinen. I løpet av en dag kan prisen på samme Statoilpumpe hoppe opp og ned flere ganger med 1 krone i slengen.

For de som kjører forbi Kr.sand vil jeg anbefale å fylle opp hos hos Nilsen på Flekkerøya (Skålevik - se Drivstoffbørsen for tlf osv.). Han driver tankanlegg for fiskeflåten og kjent for å ligge en god del under marinaene for småbåtfolket. Vet også at det er mulig å få fylt fra bil. En får da fyringsoljepris som jo er gunstig.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...