M/S Bastard Startet 2.Mai.2005 Del på Facebook Startet 2.Mai.2005 Ja, dette lurer jeg litt på hvordan blir gjort! Bare for og nevne det, dette er da ikke snakk om klink. Jeg har kravell bygget skrog hvor bordganger er spikret i spant. Men når disse er modne for utskifting så lurer jeg litt på hvordan dette utføres. Det er jo umulig og fjerne de gamle så det er bare og glemme! Tviler på at man borrer opp nye hull for spiker. Setter man ny spiker i sammen (samme hullet) med den gamle tro? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 2.Mai.2005 Del på Facebook Svart 2.Mai.2005 Samme hullet, klin til. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 2.Mai.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Mai.2005 Samme hullet, klin til. <{POST_SNAPBACK}> Thats it lønner seg kanskje og surre litt drev rundt spikerhodet før jeg drar det helt inn! Skal ikke dra inn spiker nå men til høsten kanskje! Men det er greit og vite dette da spiker kan kjøpes inn i løpet av sommeren Sitér dette innlegget Link to post
kgt Svart 2.Mai.2005 Del på Facebook Svart 2.Mai.2005 (redigert) vist du skal skifte spiker må du gå opp en lengde vist samme hull brukes..ny plank.nye hull.. vert tredje spant skal ha gjennomganger (bolt)..eller trenagel som di brukte før. godt med drev rund hode på spikeren!! Borr først gjennom plank. Fjerne gammel spiker gjøres ved at mann først dorrer den inn (løsner) klipp av en spiker og sveis den fast til hodet på den som skal bort. kraftig verktøy må til.vi brukte et spett som var formet som et kubein.gikk grei å dra dem ut da! Hilsen en som har slått inn noen tusen! Redigert 2.Mai.2005 av kgt (see edit history) Sitér dette innlegget kgt Link to post
M/S Bastard Svart 2.Mai.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Mai.2005 (redigert) vist du skal skifte spiker må du gå opp en lengde vist samme hull brukes..ny plank.nye hull.. vert tredje spant skal ha gjennomganger (bolt)..eller trenagel som di brukte før. godt med drev rund hode på spikeren!! Borr først gjennom plank. Fjerne gammel spiker gjøres ved at mann først dorrer den inn (løsner) klipp av en spiker og sveis den fast til hodet på den som skal bort. kraftig verktøy må til.vi brukte et spett som var formet som et kubein.gikk grei å dra dem ut da! Hilsen en som har slått inn noen tusen! <{POST_SNAPBACK}> Heisann Jeg har ikke gjennomgående bolt for hvert tredje spant ei heller trenagler! Kommer nok ikke til og fjerne spiker hvis jeg kan gjøre som du beskriver i første linje "vist du skal skifte spiker må du gå opp en lengde vist samme hull brukes" Hvis jeg skal bruke fremgangs måten for og fjerne spiker blir ikke skutesiden pen akkurat Redigert 2.Mai.2005 av bastard30000 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 2.Mai.2005 Del på Facebook Svart 2.Mai.2005 Har en misstanke om at vår venn snakker om spiker av grov dim. ettersom han både sveiser og bruker spett. Der finnes dog utstyr for å sveise fast bolter til stålplate. Dette brukes på skipsverft til festing av bla. isolasjonspigger og skruer. En sleidehammer kan festes til bolten og man kan slå utover. Wurth har eller hadde noe som kaltes Bulkfix som var beregnet for karrosseriarbeide. Her ble stifter sveiset elektrisk til plata og ved hjelp av en medfølgende sleidehammer ble bulken rettet fra utsiden. Skal man sveise elektrisk må man ha en god jordforbindelse og dette vil trolig bli en utfordring. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 2.Mai.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Mai.2005 Tror du har rett her Tme. Har man stor spiker så er det jo litt plass og jobbe på når man fjerner trepluggene. Min plugger er jo ikke større enn ca 12 mm i diam. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.