Bisse Startet 17.Mars.2015 Link til dette innlegget Startet 17.Mars.2015 (redigert) Det kan se ut som om sinken (det som var sink) et sveiset fast i roret. Er ikke det ille klønete? Når jeg nå skal bytte, kan jeg da borre meg igjenom roret? Eller er det dumt? Vil det da begynne å ruste i "hullet"? Er det bedre å skrape seg ned til "rent" gods og lodde den nye sinken fast? Skal også bytte sink på stålet som går under propellen. Har ikke lyst til å borre meg igjenom der. Er det noen andre måter å feste sinken på? Redigert 17.Mars.2015 av Bisse (see edit history) Sitér dette innlegget Ole-Martin Nilsson, Halden. Link to post
Bårdp Svart 17.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2015 Det er da den vanligste måten å montere zinken på. Skjær vekk den gamle med en vinkelsliper å sveis på nye. Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 17.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2015 Det er da den vanligste måten å montere zinken på. Skjær vekk den gamle med en vinkelsliper å sveis på nye. Må jo være tungvint å slipe/skjære vekk den gamle sinkanoden, og deretter sveise på ny, noe som stort sett gjøres årlig. Er vel letter å feste disse anodene med skruer etc. for en rask og lett utskifting? Sitér dette innlegget Link to post
millisivert Svart 17.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2015 Det er da den vanligste måten å montere zinken på. Skjær vekk den gamle med en vinkelsliper å sveis på nye. Høres veldig låvemekk ut... Bisse: Skjær/slip vekk gammelt ræl, bor to hull på passende sted og fest nye med gjennomgående skrue og låseskive og mutter. Evt. skjær gjenger i hullet om du vil gjøre det litt pent. Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 17.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2015 Mulig det er låvmekk men det er da slik det gjøres på alle skipsverft. Sitér dette innlegget Link to post
jørn Svart 17.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2015 Skjer av restene fra den gamle og monter en slik: http://www.biltema.no/no/Bat/Sinkanoder/Innenbordsmotor/Roranode-25287/ Sitér dette innlegget Link to post
Maruma Svart 17.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2015 Er jo ikke alle som har sveiseaperat.... Jeg ville borret hull og skrudd fast ny anode. Og om man har en vinkelsliper ville jeg fjernet det som er igjen av den gamle. Sitér dette innlegget Link to post
Bisse Svart 17.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2015 Er roret syrefast? Sitér dette innlegget Ole-Martin Nilsson, Halden. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.