NidelvSigmund Startet 17.Mars.2015 Link til dette innlegget Startet 17.Mars.2015 Hei! Jeg er vet ikke helt hva jeg skal bruke til å båten til å skinne til våren. Hva bruker dere og hvordan gjør dere det? Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 17.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2015 Hvis du søker på "polering" her på BP, kan du bli sittende og lese til høsten kommer.... Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Mons Olav Svart 17.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2015 Pusse pusse pusse,polere polere polere. Sitér dette innlegget Båt med fjernkontroll Link to post
Maruma Svart 17.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2015 Jeg gjorde kanskje en dum ting når jeg sa til den ene kompisen min i fjor: Skal vi ha en konkurranse om å få til blankest båt til neste år...... Jeg skal da rubbe hele båten med autosol og vann, finrubbing, polering og tilslutt voks med Sonax sine produkter. Alt blir gjort med maskin unntatt voksingen. Båten min er veldig matt og har ikke fått pleie på mange år, er veldig spent på resultatet..... Sitér dette innlegget Link to post
Roger og Olina Svart 17.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2015 Autosol høres veldig brutalt ut... Tror jeg hadde tenkt meg om både en og to ganger. Det finnes andre produkter med slipestoff som er mye mer skånsom, men samtidig affektiv. Bilextra har rubbing fra M3 som jeg har brukt i år med godt resultat... Sitér dette innlegget Link to post
moosewine Svart 17.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2015 Vi hadde veldig bra effekt med å vaske skroget med saltsyre, det "gule" forsvant. Så rubbing og polering, ble som nytt! Pass på at du kun får saltsyre på plast og skyll skikkelig etterpå Sitér dette innlegget . Link to post
NidelvSigmund Svart 17.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2015 Kan dere gi linker på produktene dere bruker? Bruker dere maskin? Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 17.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2015 For egen del bruker jeg maskin sammen med 3m rubbing og polering, maskinen som sådan er kjøpt som et utrolig billig produkt men funker fremdeles.... Sitér dette innlegget Link to post
Festina_Lente Svart 17.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2015 Autosol chrome polish og maskin med tykk skumgummipute. Fantastisk resultat, se prosjekttråden min for før-etterbilder. Sitér dette innlegget Link to post
KARILLA Svart 17.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2015 (redigert) Bruker JIF båtvask og et såkalt Nanoprodukt kjøpt hos Best Marin. Resultatet blir blankt nok for meg og lett å påføre noe som jeg liker godt. Hele overbygget er ferdig på et par timer Finnes sikkert andre gode produkter, men dette er noe av det enkleste jeg har jobbet med. http://www.bestmarin.no/Produkter/Båtpleie/Båtpleie,-vask-og-vedlikehold/Polish/Gelcoat-Nano-Extract-Sealer-1l-933599-p0010827642 Redigert 17.Mars.2015 av HAIK (see edit history) Sitér dette innlegget Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig! Link to post
Maruma Svart 17.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2015 Roger og Olina skrev On 17.3.2015 at 18.12: Autosol høres veldig brutalt ut... Tror jeg hadde tenkt meg om både en og to ganger. Det finnes andre produkter med slipestoff som er mye mer skånsom, men samtidig affektiv. Bilextra har rubbing fra M3 som jeg har brukt i år med godt resultat... Her trengs det brutale greier funker ikke autosolen må jeg gå på å vannslipe skroget. Jeg er ikke ukjent med rubbing og polering bare for å nevne det 3M sine produkter er veldig bra, men jeg har lyst til å prøve noe annet bare for å se om andre ting fungerer også. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 18.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2015 Roger og Olina skrev On 17.3.2015 at 18.12: Autosol høres veldig brutalt ut... Tror jeg hadde tenkt meg om både en og to ganger. Autosol er ikke mer brutalt enn andre rubbinger. Ikke noe å være redd for... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Svensk Svart 18.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2015 Autosol är petroliumbaserat och en kraftig rubbning. Det måste vara riktigt illa om det används. För mycket petroliumrester stannar på båten och löser upp vaxet med minskad effekt som följd. Försök att använda vattenbaserade rubbning/poermedel så långt som möjligt. Sitér dette innlegget Link to post
ReodorF Svart 18.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2015 HAIK: "Hele overbygget er ferdig på et par timer" Høres fristende ut, men hvordan er langtidseffekten? Må man gjenta den operasjonen flere ganger i løpet av sesongen, så kan det jo være bedre med et litt mer arbeidskrevende produkt. Sitér dette innlegget Link to post
KARILLA Svart 18.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2015 (redigert) ReodorF skrev On 18.3.2015 at 18.30: HAIK: "Hele overbygget er ferdig på et par timer" Høres fristende ut, men hvordan er langtidseffekten? Må man gjenta den operasjonen flere ganger i løpet av sesongen, så kan det jo være bedre med et litt mer arbeidskrevende produkt. Skal innrømme at taket fikk 2 omganger, men det var litt for at det er så enkelt å påføreArbeidmetodikken er som følger: vask båten dagen før. Ved tørr båt påfør polering på ca en kvadrat, rett ryggen pust ut. Ta deretter en tørr duk og tørk av Du får prøve å se om du blir fornøyd, og selvfølgelig vil utgangspinktet være av betydning for slutt resultatet. Lykke til Redigert 18.Mars.2015 av HAIK (see edit history) Sitér dette innlegget Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig! Link to post
NidelvSigmund Svart 20.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2015 Men som har poleringsmaskin fra Biltema? Funker de? Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 20.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2015 Jeg har Biltema sin polermaskin. Fungerer bra til mitt bruk på bil og båt. Ikke prøvd noen andre typer riktignok. http://www.biltema.no/no/Bilpleie/Vask-og-Rengjoring/Polermaskin/Polermaskin-PM-150-17075/ Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Gabi Svart 20.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2015 NidelvSigmund skrev On 20.3.2015 at 21.43: Men som har poleringsmaskin fra Biltema? Funker de? Ja, funker ok. Billig...! Men ganske tung i antall kg. Jo større båt du har og jo mer arbeid du skal gjøre desto mer bør du kjøpe en lettere en. Og du er sikkert klar over at du ikke må holde denne maskinen stille på samme sted? Siden den ikke oscillerer, kun går rundt. Sitér dette innlegget Link to post
ottiss Svart 21.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2015 glalaks skrev On 20.3.2015 at 22.05: Jeg har Biltema sin polermaskin. Fungerer bra til mitt bruk på bil og båt. Ikke prøvd noen andre typer riktignok. http://www.biltema.no/no/Bilpleie/Vask-og-Rengjoring/Polermaskin/Polermaskin-PM-150-17075/ Jeg har en tilsvarende fra Seasea. Fungerer greit, men tung ja, og med så stor poleringsskive begrenser det hvor godt du kommer til. Greit på store flater, men fungerer ikke over hele båten. Kjøper nok oskilerende neste gang.. Sitér dette innlegget Mitt prosjekt - https://baatplassen.no/i/topic/114386-prosjekt-draco-2100-sportscab-pimpmydraco/ Link to post
NidelvSigmund Svart 21.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2015 Tenkte å kjøpe denne kanskje http://www.biltema.no/no/Bilpleie/Vask-og-Rengjoring/Polermaskin/Polermaskin-PM-240-17281/ Sitér dette innlegget Link to post
lano2 Svart 21.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2015 (redigert) (dyrt) Verktøy er halve jobben: http://scandicshine.no/index.php?route=product/product&path=103&product_id=132 http://www.norbond.no/poler-baten-med-abralon-n-23.aspx 1. Vask 2. Vask 3. Du trodde kanskje båten var ren nå, men med en gang du begynner å grise med Polish, så ser du at den ikke var det, så påan igjen: Vask !! 4. Finn frem Festool polermaskinen, og polish: Så kan du jo selvf teste ut jungelen med polish, eller kjøpe den beste med en gang: http://scandicshine.no/index.php?route=product/product&path=71_81&product_id=81 Poler til båten ser helt ny ut !!! Bruk halvparten av mengde med polish som du tror du skal bruke ! Speilbilde av mannen bak polermaskinen før du flytter deg til neste område ! 5. Tilslutt et tynt lag med: "Boat / RV Pure Wax": http://www.panvulk.no/megboatpro/megboatpol.htm (Legg på for hånd og vær lett på hånda) 6. Finn frem saueskinnshanskene dine og poler forsiktig for hånd, til båten skinner ! Redigert 21.Mars.2015 av lano2 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 21.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2015 (redigert) Fire punkter med polish på padden. Som Lano skriver så trenger du ikke mye polish. Deretter starter du i sakte hastighet mens padden ligger inntil der du skal polere. Stryk sakte over et lite felt i sakte fart og øk deretter hastigheten til rundt 1000-1200 omdr/min. Bare et godt tips. Redigert 21.Mars.2015 av Astor (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
lano2 Svart 21.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2015 Enig med Astor !!! Billige drittmaskiner fra Biltema, vil aldri klare å gå sent nok, med nok krefter...osv osv... Resultatet blir deretter... Sitér dette innlegget Link to post
lippert Svart 21.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2015 Husk at pad'en må rengjøres ved jevne mellomrom. Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
lano2 Svart 21.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2015 Autoglym pad'er..myke, er de jeg er mest fornøyd med: ( AUTOGLYM RONDEL S160 ) http://farvehandel.no/no/forsiden/nettbutikk/til-bilen/bilpleie/autoglym-rondel-s160 Vaskes enkelt i vaskemaskin etter bruk !! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.