Jump to content

Er det noen som har farget kalesja si ?

idars

Recommended Posts

Er det noen hær på BP som har prøvd å farge kalesja si og har noen råd å gi?

Jeg har en lys kalesje som ikke er så veldig gammel som dessverre har blitt veldig stygg og jeg får den ikke ren. Har vurdert å kjøpe meg en ny i svart , men så kom jeg til å tenke på om det kanskje går ann å farge den jeg har svart ???? Noen som har noe forslag ??

ELWARO 30 :thumbsup::thumbsup::thumbsup: bor på SØNDELED :thumbsup::thumbsup::thumbsup:

Det finnes et produkt som heter Acapella som er en impregnering med farge. Søk på dette her på BP så får du opp en del erfaringer. Flere sier at kalesjen blir stiv etter behandling. Jeg brukte dette for mange år siden for å friske opp fargen på en blass blå kalesje, og resultatet ble bra. Kan ikke huske at den ble stiv, men sjekk erfaringene her.

Redigert av Sea Ray Man (see edit history)

Jeg har lys kalesje på Skibsplaten min. Den så mildt sagt jævlig ut før jeg startet i går. Bløtla i Biotex over natta. Lot den tørke halvt uten å skylle den. Dynket den så med ShipSHape jordslagsfjerner og lot det virke i 15 min før jeg brukte en feiekost med myk bust på den. Lot den ligge i 5 min til før jeg brukte hageslangen og skylte av. Begge sider av kalesjen fikk denne behandlingen. Nu ser den nesten ut som ny. Nå må jeg bare finne en god impregnering ...

Polar 17 Bowrider Prototype

Skibsplast 660 TDI 2.8

Gi meg et fast punkt, og jeg skal flytte jorden !! Arkimedes

Da trengs det nok en rens, de bruker kjemikalier som kan påvirke søm og stoff litt men det må uansett gjøres i den tilstand kalesjen er nå.

Klorblanding vil garantert få kalesjen ren, men det vil også ødelegge mye, ikke bruk det.

Du vil nok få denne ganske så ren med profesjonell og rett behandling.

Jeg har selv levert inn et par kalesjer med så mye jorslag at det så helt forferdelig ut og vanlig vask ikke fikk det vekk. Disse ble tilnærmet som nye etterpå. Fargen var off white.

Jeg tror du skal ta kontakt med noen som driver med det, f.eks noen av disse

Www.kalesjeservice.no

http://www.resolve.no/renseri

Www.torvask.no

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...