Jump to content

Tilkobling av strøm VP D3 190


Christensen

Recommended Posts

Sitter og planlegger motorbyttet mitt og har kikka litt i manualen, den sier at batteripluss skal kobles til på dynamoen, det ligger pluss videre til starteren herfra. jeg har pr i dag 2 batteribanker, 1 stk 100 Ah til start og 3 stk 100 Ah forbruk. disse er koblet via en ProSplit fra Sterling. ønsker fortsatt å ha denne løsningen. Bør jeg da legge pluss fra dynamo til alternator klemma på ProSplit og legge en pluss direkte fra startbatteri til starteren og fjerne kabel mellom dynamo og starter?? Noen som erfaring med installasjon av tilsvarende motor?

Redigert av Christensen (see edit history)

Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis!

Link to post
Share on other sites

Det er nettopp det du skal i så fall.
Løs bare kabelen på dynamo B+, som går til starteren.
Kabelenden isolerer du.

 

Finnes det 2 ringsko på dynamo B+ så skal du feste disse til hverandre, f.eks. med skrue.
Så isolerer du skikkelig og fester kabelen slik at den verken kan kortslutte eller løsne seg.

 

Nå tilkobler du lade-kabelen mellom Dynamo B+ og ProSplit "Alt",

så tilkobles "FeedPos" til enten D+ på dynamoen eller spenningskilde på tenningslås.
Ferdig.

 

:seeya:
Jørg

=>  Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja".

=> Leser Du også på Båtplassens MARKED ?
=> Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...