Christensen Startet 19.Mars.2015 Del på Facebook Startet 19.Mars.2015 (redigert) Sitter og planlegger motorbyttet mitt og har kikka litt i manualen, den sier at batteripluss skal kobles til på dynamoen, det ligger pluss videre til starteren herfra. jeg har pr i dag 2 batteribanker, 1 stk 100 Ah til start og 3 stk 100 Ah forbruk. disse er koblet via en ProSplit fra Sterling. ønsker fortsatt å ha denne løsningen. Bør jeg da legge pluss fra dynamo til alternator klemma på ProSplit og legge en pluss direkte fra startbatteri til starteren og fjerne kabel mellom dynamo og starter?? Noen som erfaring med installasjon av tilsvarende motor? Redigert 19.Mars.2015 av Christensen (see edit history) Sitér dette innlegget Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis! Link to post
Joerg Becker Svart 19.Mars.2015 Del på Facebook Svart 19.Mars.2015 Det er nettopp det du skal i så fall.Løs bare kabelen på dynamo B+, som går til starteren.Kabelenden isolerer du. Finnes det 2 ringsko på dynamo B+ så skal du feste disse til hverandre, f.eks. med skrue.Så isolerer du skikkelig og fester kabelen slik at den verken kan kortslutte eller løsne seg. Nå tilkobler du lade-kabelen mellom Dynamo B+ og ProSplit "Alt", så tilkobles "FeedPos" til enten D+ på dynamoen eller spenningskilde på tenningslås.Ferdig. Jørg Sitér dette innlegget => Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja". => Leser Du også på Båtplassens MARKED ? => Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.