dante Startet 19.Mars.2015 Link til dette innlegget Startet 19.Mars.2015 En kompis har lyst til å vurdere/se på en båt med Perkins T63544 som står i en Scand Atlantic. Jeg har ikke peiling på hva disse motorene er gode for. Motoren har gått over 3000 timer noe jeg synes er mye - men hva kan forventes av denne motoren? Hva bør man kontrollere og se etter? Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 19.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2015 (redigert) Tror kanskje vedlikehold og oppfølging er viktigere enn timetallet. I yrkesbruk har mange produsenter "hovedservice" ved 10000, 20000 timer etc Perkins er vel i utgangspunktet en sliter. Dette er en lavturtallsmotor på 5,8 liter. En annen ting er vel at denne motoren er liten til denne båten. Er vel muligens en 220hk. Redigert 19.Mars.2015 av SoBo (see edit history) Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
index Svart 19.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2015 Den tåler vel glatt en null till med godt vedlikehold. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
finnmarken Svart 19.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2015 Timetallet har lite å si. Det som betyr noe er alder og vedlikehold. Sitér dette innlegget Link to post
frdrk_k Svart 19.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2015 samme motor som faderen hadde i atlanticen, trur den hadde timetallet oppi slutten av 2000 da den ble solgt, aldri vært problemer med den i alle sesonger han hadde den, så lenge vedlikehold er på plass, utrolig slitesterk motor, og går "godt" i atlanticen for å ha den lave effekten.' Sitér dette innlegget Link to post
dante Svart 19.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2015 Høres jo beroligende ut dette. Han har blitt fortalt at de har vært nøye med vedlikehold. Men er det ting man kan se etter, ting som burde få alarmen til å gå? Eneste Perkins jeg har vært borti var en som hadde diesel i motorolja så den gikk løpsk og gikk på egen sump, i en seilbåt. Da var det en pakning som var gåen mellom blokka nede og pumpa. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.