Kronidiot Startet 20.Mars.2015 Del på Facebook Startet 20.Mars.2015 min wallas 2400 starter ikke på 1/2. Det skjer absolutt ingenting når jeg vipper bryteren til 1/2.Noen som vet hva dette kan være? Kommentar fra moderator: tittelen er endret Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 20.Mars.2015 Del på Facebook Svart 20.Mars.2015 Dersom 1/2 betyr halv effekt, så skal en varmer aldri aldri aldri, og i den rekkefølgen, startes etter stoppes på halv effekt. Da blir det soting og dårlig stemning på brennkammeret. :) så kanskje det er ei meining med det. Sitér dette innlegget Link to post
I.M.S. Svart 20.Mars.2015 Del på Facebook Svart 20.Mars.2015 Går normalt på 1/1 men ikke på 1/2 ? Kontroll bryter, kretskort, og forbindelsen mellom disse. Sitér dette innlegget Link to post
Kronidiot Svart 20.Mars.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Mars.2015 For mange tanker i hodet, ble feil dette... Wallas starter på full effekt,men når bryter vippes til halv stopper den og blåse og lager en rar lyd. Tikking fra pumpa (?) blir ikke borte, men det tikker en gang hvert tredje sekund. Sitér dette innlegget Link to post
Ballard Svart 20.Mars.2015 Del på Facebook Svart 20.Mars.2015 Jeg har også Wallas 2400 Det er ganske stor forskjell både vifte effekt og pumpe takt , fra full effekt og til lav effekt. Når pumpa slår hvert 3 sek, så høres det normalt ut på lav effekt. Men vifta skal ikke stoppe helt, Gjør den det, kan det være en kontaktfeil i bryteren, eller på kretskortet. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 20.Mars.2015 Del på Facebook Svart 20.Mars.2015 Medlemmet wallasservice kommer nok på banen i løpet av dagen, kjenner jeg ham rett. Sitér dette innlegget Link to post
Wallas Service Svart 20.Mars.2015 Del på Facebook Svart 20.Mars.2015 Wallas starter på full effekt,men når bryter vippes til halv stopper den og blåse og lager en rar lyd. Tikking fra pumpa (?) blir ikke borte, men det tikker en gang hvert tredje sekund. Kan du beskrive lyden litt nærmere? Er det en vifte som "gnager"? Er det så at hovedvifta stopper? Jeg har også Wallas 2400 Det er ganske stor forskjell både vifte effekt og pumpe takt , fra full effekt og til lav effekt. Når pumpa slår hvert 3 sek, så høres det normalt ut på lav effekt. Men vifta skal ikke stoppe helt, Gjør den det, kan det være en kontaktfeil i bryteren, eller på kretskortet. Normal pumpefrekvens ved full effekt er 10 tikk/slag i løpet av ca 12 sek. Ved lav effekt 10 tik/slag ila 26 sek Medlemmet wallasservice kommer nok på banen i løpet av dagen, kjenner jeg ham rett. Du har rett, riktignok ikke som ofte som før de neste 4 ukene pga kurs/behandling/rehab, men så ofte jeg får anledning. Trampe: Er enig med Ballard at feilen ligger enten i bryteren eller kretskortet. Løsne kontakten inn på kretskortet, spray med elektrospray og prøv på nytt. Har du mulighet til å prøve " naboens" bryterpanel? Om så vil du klare å eliminere bort en mulig feil Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
Kronidiot Svart 21.Mars.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Mars.2015 (redigert) Her er en snutt av wallas'n på full og halv effekt. Videoen starter på full effekt. Vifteen stopper å blåse på 1/2. Redigert 21.Mars.2015 av Trampeklapp (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Wallas Service Svart 21.Mars.2015 Del på Facebook Svart 21.Mars.2015 Det er viftemotoren for brennluft som slutter å gå virker det som. Den ligger litt skjult inne i varmeren, og apparatet må splittes om denne skal skiftes. Jeg er mer opptatt av hvorfor den stopper, og da er vi tilbake til feil ved kretskortet, feil ved bryterpanelet eller dårlige kontakter. Ser at du må ut med varmeren for å komme til. Midt under varmeren er en mutter. Løsne denne og trekk dekselet ned. Øverst på kretskortet (når varmeren står rett vei) er en 4-pins kontakt. 2 av ledningene går til hovedviftemotoren og de andre 2 går til brennluftvifta. Løsne og bruk kontaktspray. Nedenfor er en 6-pins kontakt. Løsne og spray. Denne går til bryterpanelet. Kjenner du noen som har Wallas 1800, 2400 eller 3200? Det er samme bryterpanelet på disse. Kan du få lånt et bryterpanel og prøvd på din varmer? Trenger ikke skifte hele kabelstokken for å prøve. Bare bytte ut panelet. Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
Kronidiot Svart 21.Mars.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Mars.2015 Takk for utfyllende svar, WS! Kjenner ingen med wallas, får se om jeg får plukket den ut en dag... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.