Jump to content

Bruk av PowerTrim


Valivan

Recommended Posts

:wink: Eg har Bravo 3 hekkaggregat på båten og lurer litt på bruken av PowerTrim. Slik eg forstår manualen skal eg ikkje bruke PowerTrim ved større omdr. enn 1200 pr. min. Dette verkar heilt galt. Eg har behov for å trimme båten litt når omdreiingstalet er på ca. 3000 og oppover. Har eg heilt misforstått? :wink:
Link to post
Share on other sites

Det må være helt feil at du ikke kan trimme drevet. Muligens er det en misforståelse knyttet til "gruntvannsinnstilling". Vanligvis kan du fritt trimme drevet noen grader inn/ut. Dette brukes for få riktig vinkel på båten i mot/medsjø så den går pent i sjøen (trimmer vanligvis baugen ned i motsjø og opp i medsjø).

 

I tillegg kan du trimme drevet langt ut/nesten opp av vannet. Dette kan være greit hvis det er veldig grunt, og for å komme til propell etc. Det er trolig da du skal være forsiktig og ikke gå over 1200 rpm.

 

På mine KAD 32 bruker jeg trimmen aktivt, både for å komme lettere opp i plan og for å få båten til å ligge riktig i sjøen. I tillegg har jeg trimflaps som jeg hovedskelig bruker til å balansere båten sidelengs.

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...