Skate Startet 21.Mars.2015 Link til dette innlegget Startet 21.Mars.2015 Ser ut som om det er for lite olje på Instatrimbeholderen. Noen som vet hvilken type olje jeg skal bruke? Hydraulikkenheten ser slik ut Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 21.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2015 (redigert) De glemte et ord i teksten på etiketten din, men ATF-olje uansett type skal visstnok funke. Men i ditt tilfelle blir det jo blanding siden du ikke vet hva som er på fra før av. Disse trimplanene er jo brukt i et enormt antall båter de siste 30-40 årene. Min -84 modell har samme trimplan. http://www.insta-trim.com/installation-help "use Insta-Trim Biodegradable oil or any type of automatic transmission fluid" Redigert 21.Mars.2015 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Skate Svart 21.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2015 Takk, da skal jeg suge opp litt olje å se om den kan likne på automatgirolje. Sitér dette innlegget Link to post
Skate Svart 21.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2015 Det er i hvert fall ikke ATF olje på den beholderen der, der er jo helt transparent. Men hva er riktig viskositet til den pumpa? Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 21.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2015 (redigert) Hvis det er original olje på så er det vel den miljøvennlige nedbrytbare olja fra Insta-Trim. ATF olje og hydraulikk-olje har vel vanligvis ingen viskositetsangivelse. Produsenten oppgir at hvilken som helst ATF-olje kan brukes så da er det jo grei skuring. Men hvis oljenivået er lavt så tyder det jo på en lekkasje? Nivået skal peiles med trimplanene i øvre posisjon. Tips for å sjekke om det er lekkasje: Kjør trimplanene i nederste posisjon og la dem være slik over natten. Hvis de har hevet seg er det lekkasje (kan vel være både internt i systemet eller eksternt). Trimplanene er fjærbelastet og vil søke øvre posisjon om oljetrykket faller. http://forums.iboats.com/forum/general-boating-outdoors-activities/boat-topics-and-questions-not-engine-topics/603000-trim-tab-fluid-replacement-access Redigert 21.Mars.2015 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Skate Svart 22.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2015 Takk for tips teerex, da peiler jeg olje med trimplan i øvre posisjon + setter de i nedre posisjon over natten. Sitér dette innlegget Link to post
Nimbus37 Svart 18.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2015 Hei noen som kan hjelpe meg , har en slik insta trim boat leveler, den mister olje . Lekker inn i båten . Ser ut som det kommer fra selve tanken. Det er ingen lekkasje i slangene. Jeg tok ut tanken og der var det "kokset seg litt" så jeg gjorde rent og satt det sammen igjen men likevel lekker det. Skal det være en o- ring eller noe i toppen av tanken ( det så litt konisk ut ) der oljen går opp i stige røret Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.