Jump to content

Oljetype til Instatrim trimplan

Skate

Recommended Posts

De glemte et ord i teksten på etiketten din, men ATF-olje uansett type skal visstnok funke.

Men i ditt tilfelle blir det jo blanding siden du ikke vet hva som er på fra før av.

Disse trimplanene er jo brukt i et enormt antall båter de siste 30-40 årene. Min -84 modell har samme trimplan.

http://www.insta-trim.com/installation-help

"use Insta-Trim Biodegradable oil or any type of automatic transmission fluid"

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Hvis det er original olje på så er det vel den miljøvennlige nedbrytbare olja fra Insta-Trim.

ATF olje og hydraulikk-olje har vel vanligvis ingen viskositetsangivelse.

Produsenten oppgir at hvilken som helst ATF-olje kan brukes så da er det jo grei skuring.

Men hvis oljenivået er lavt så tyder det jo på en lekkasje?

Nivået skal peiles med trimplanene i øvre posisjon.

Tips for å sjekke om det er lekkasje: Kjør trimplanene i nederste posisjon og la dem være slik over natten.

Hvis de har hevet seg er det lekkasje (kan vel være både internt i systemet eller eksternt).

Trimplanene er fjærbelastet og vil søke øvre posisjon om oljetrykket faller.

http://forums.iboats.com/forum/general-boating-outdoors-activities/boat-topics-and-questions-not-engine-topics/603000-trim-tab-fluid-replacement-access

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

• 1 måned senere...

Hei noen som kan hjelpe meg , har en slik insta trim boat leveler, den mister olje . Lekker inn i båten . Ser ut som det kommer fra selve tanken. Det er ingen lekkasje i slangene. Jeg tok ut tanken og der var det "kokset seg litt" så jeg gjorde rent og satt det sammen igjen men likevel lekker det. Skal det være en o- ring eller noe i toppen av tanken ( det så litt konisk ut ) der oljen går opp i stige røret

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...