Jump to content

"Ny" båt med ladefeil, trenger elektriker til båt i Bergensområdet


Erica100

Recommended Posts

Nå er det jo ikke sikkert at selger er elektriker med erfaring fra lystbåt ,så jeg ville kontaktet en av båtbyggerene på stedet. Du har bla. Viknes

Det er der kompetangsen finnes både på fabrikkmontert landstrøm - ladesystem og 12 volt

Om det viser seg at selger har et annsvar så er jo det et økonomisk spørsmål om en eventuell faktura .

 

Lykke til !

Knude :smiley:

Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson

Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt

Link to post
Share on other sites

Mente ikke at selger nødvendigvis skulle skru selv, men ordne opp raskt og tilfredstillende på en nysolgt og kostbar båt.

Ladeproblemet er jo også ganske vagt beskrevet, og kan jo være så enkelt som at Erica100 ligger på landstrøm og batteriene ikke får lading, har hørt om eks. Skorgenes har hatt fabrikkmonterte landstrømladere på forbrukssiden av hovedbrytere, så ingen lading om de er avslått..

 

Har du mer detaljer om problemet Erica, så får du sikkert raskt hjelp her også, men mener fremdeles selger burde vært enda raskere til å ordne opp.

Link to post
Share on other sites

Men enn så lenge så er det jo en del kompetanse til idemyldring og feilsøking her i forumet. Kan du si det du har om symptomer og feilsøking du har gjort? ( og hva kan du selv om strøm?)

 

Hvilken spenning er det på batteriene? -før, under og etter lading.

Lader den hverken på landstrøm eller ved motorgange?

Har du lokalisert lader og sjekket sikring? Er ladekabler tilkoblet skikkelig. På en landstrømsentral i båten er det en egen sikring/ kurs for lader. Denne pleier jeg å slå av og på ifbm fra og tilkobling av landstømkabel. Sjekket denne?

-Om du føler at den raskt går tom for støm, hvilken tilstand er batteriene i.

I og med at båten er helt ny for deg, så haller jeg litt mot at det er noe som ikke er skrudd på...

Link to post
Share on other sites

Alltid kjekt med tilbakemeldinger, jeg er offshore og fruen har fått båten levert " på døren" :) selger var ikke sikkert selv, men etter å ha sjekket litt, så ser det ut som at vedlikeholdsladeren virker ikke, hvorfor, det er det som jeg trenger hjelp til, en det en easy fix, eller omfattende, må den kanskje byttes :) Det er det jeg vil få konstantert, mens jeg er her offshore, båten skal jo tross alt på tur i påsken :)

Link to post
Share on other sites

Ah, fruen trenger hjelp - hvorfor sa du ikke det med en gang!? :giggle:

Mener fortsatt selger bør stå på, og evt. hyre inn hjelp for å få alt på stell og evt. bytte vedlikeholdsladeren imorgen til tilsvarende eller bedre modell - OM det nå er denne som har havarert, kanskje så enkelt som bare en separat sikring el. bryter som Eureka foreslår?

Om dette drar ut, er det vel her på forumet flere kapable båtfolk i Bergen/Askøyområdet som kan rykke ut til en rederinne i nød for å sikre påskeferien :fishing:

Link to post
Share on other sites

Herregud at det går an. Synd du bor så langt borte Liberty Må bare ta av meg hatten for den mannen..

1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B
Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...