HRAlbatross Startet 22.Mars.2015 Link til dette innlegget Startet 22.Mars.2015 Hei, jeg skal sette på en dynamo på en gammel dieselmotor. Denne har ikke dynamo fra før (kun en dynastart), så jeg må mekke litt... Jeg har kjøpt en billig dynamo, men remskiven på denne er for liten. Jeg ser etter en remskive som er 10-12 cm i yttre diameter, med hull til akselen på 15 mm. Noen som vet hvor jeg kan finne noe slikt, helst i Oslo? Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 22.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2015 (redigert) Triconor i ole deviks vei på bryn. http://triconor.no/marine.aspx Men hvorfor vil du ha så stor reimskive? Da går jo dynamoen saktere. Redigert 22.Mars.2015 av DieselDahl (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
HRAlbatross Svart 22.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2015 Takk for raskt svar! Dynamo'en blir drevet av et svinghjul på 40 cm diameter. Med 10 cm remskive vil dynamo'en roterer 4 ganger raskere enn motoren, mao ca 10.000 rpm. Særlig fortere tror jeg ikke er bra for dynamo'en? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.