Bjørn Løvjomås Svart 25.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2015 Ser det er noe fjær system inni der men sikkert også en gummimembran. Men det må vel ligge en ventil som tetter der og da. Til vanlig? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Diddn Svart 27.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2015 (redigert) Det sitter en primerpumpe på høyre side av forgasser. Den med den blå "knappen" er primerpumpen på motoren. Denne funker ved at når du trekker ut "choken" sprøyter den ekstra bensin inn ved kald start. Det sitter membran og fjær i begge pumpene. Det du kan forsøke uten å starte motoren er å prime forgasser ved å trykke ned den blå "knappen" på forgasseren og se om den da renner over og evt hvor for å eventuelt eliminere denne. Den andre vanlige pumpen på forgasser kan det blåses inn i og hvis du hører en fløyte lignende lyd er membranen i pumpen ok. Men vær forsiktig med å blåse kraftig, da kan du ødelegge membranen så blås forsiktig i den. Er ikke så mye luft som skal til. Redigert 28.Mars.2015 av Diddn (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 28.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2015 Han som reparerte motoren fant feilen. Det var ganske mye rusk I det kammeret til primerpumpe. Så nå sviver motoren fint I følge han. Regner med å teste den på jolla litt senere I dag. Har kjøpt ny kinaribb fra waterfun. En 330. Det blir spennende Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Geitebonden Svart 28.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2015 Hei Bjørn! Er det en P440 du har der ? Ble litt nysgjerrig på krybbeløsningen til jolla, hvilken patent bruker du ? Begrenset dybde på badeplatformen har gitt meg litt hodebry, så tips for løsning mottas med takk. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 28.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2015 Det stemmer . Det er en P440 jeg har noen rustfrie krybber. Men de bruker jeg ikke. Jolla henger stort sett i davitene Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Geitebonden Svart 28.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2015 Takk for tilbakemelding. Så ikke wirene til davitene i farten, ser nå at jolla henger i disse. Syntest det så ut som jolla lå i en krybbe av noe slag. Daviter er jo åpenbart en løsning som fungerer, men har litt troen for å finne en løsning uten disse "armene" som stikker ut. Jeg får gruble litt videre. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 28.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2015 Jeg har slike armer . Ser du på bildet så ser du de rustfrie jerna. I dem fester jeg noen firkantrør som bygger ut over badeplattformen. Men de ligger godt nedi lasterommet og har ikke vært I bruk. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
PaulS Svart 16.April.2015 Link til dette innlegget Svart 16.April.2015 Hei, har lignende problem selv på en Mercury 9,9. Kunne noen (Ivar?) fortalt hvilke av delene på skjemat lenger opp som er kammeret til "primerpumpen"? (eller det på annet skjema?) Bør ta en rens:) Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 16.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.April.2015 11 er lokket på primer pumpa. 22 og 23 ser ut som selve huset med menbran inni. Der var det mye salt hos meg. :) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
PaulS Svart 16.April.2015 Link til dette innlegget Svart 16.April.2015 ok, takk! Og kjemmer igjen den "blå trykknappen", så da er jeg med. Tror jeg starter med dette, hvis dette ikke hjelper får jeg se på flottør etc i forgasser:) Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 16.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.April.2015 Det var dette kammeret som var problemet på min. Det letteste er jo å ta ut flottørkammer. :) det fikk til og med jeg til. Men der det var mest forurenset var under nettopp den blå trykkknappen. Men da hadde jeg fagmann på saken. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
PaulS Svart 17.April.2015 Link til dette innlegget Svart 17.April.2015 Hei Bjørn, hvor vanskelig var det å få forgasseren av motoren (og få den på igjen)? På en skal fra 1 til 10:) Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 17.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.April.2015 På en skala fra en til ti første gang.. 7. Men lettere å lettere for hver gang. Litt plunder med chokesystemet. Ellers greit. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.