Jump to content

Plastimo Daviter, erfaringer?


Engers

Recommended Posts

Jeg har noen avtagbare davitere til båten min som jeg mener heter Plastimo.

Ser hvert fall noen i katalogen til Seatronic, som ser helt like ut. Jeg har nok da de minste som skal tåle 100kg totalt.

Har noen av dere erfaring med disse? Jeg skal kjøpe meg en gummibåt som jeg har tenkt å ha i disse. Gummibåten jeg tenker på er 2,90 lang og veier 46 kg. Tror dere dette vil fungere ok ? Ser da for meg å ha påhengsmotoren i brakett på moderskipet.

Link to post
Share on other sites

Vi er veldig fornøyde, har hatt disse et par sessonger. Kjøpte riktignok de som tåler litt mer vekt, uproblematisk med 2.70 gummibåt og 6 hester. Bør dog ha på noen sikringstau for å holde gummibåten fra å gynge frem og tilbake. Jeg skal ALDRI ha båt uten daviter igjen!

Link to post
Share on other sites

  • 10 måneder senere...
  • 2 år senere...
  • 8 måneder senere...

Hei Engers, jeg lurer på en sånn løsning. Hvordan festes nedfellingskoppene? Bare fra oversiden, eller er det en plate over og en under? Jeg kommer ikke til på undersiden så jeg tenkte på bruke sånne mutter-anker som selges til Weavers snap on davitere. Litt vanskelig å tolke bildene og skissene til Plastimo som ligger på nett-.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...