Jump to content

Montere fenderlist


netsirk

Recommended Posts

Prøv å varm opp en halvmeter av pyntelista om gangen med en varmluftspistol, for så å legge den inn i fenderlisten med den ene "kanten". Ta så en skrutrekker og vippe den andre kanten inn. Prøvde selv også å trekke lista inn i alu-profilen som jeg har til fenderlist, men der var det stopp etter en 20-25 cm. (Ikke varm for mye eller for nærme på lista for da blir det lett stygge merker....) :sad:

Link to post
Share on other sites

Har lite greie på fenderlister, men prøver meg likevel:

Dersom lista skal tres inn fra enden, må det kanskje være bedre å trekke enn å dytte??

 

Har vært med på å montere gummiprofiler i annen sammenheng, hvor en boret og gjenget i enden for å få feste for trekksnor.

Redigert av NilsPils (see edit history)

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Link to post
Share on other sites

Jeg tror nok du kan glemme å få denne på plass ved å dytte den inn fra en av sidene.

 

Så vidt jeg vet finnes det et eget verktøy for dette som kan minne om en plog. Denne bretter ut fenderlista og gjør at pyntelista felles inn. Jeg ville forsøkt å finne et sted og låne en slik innretning, eller ev lage noe selv.......

Link to post
Share on other sites

Har aldri vært med på akkurat slike lister, men noen ideer får en jo... Aner ikke om det funker:

Normalt så er det viktig at lista har god varme, det er alfa og omega. Her er lista allerede på plass, så jeg ville ha brukt filler, tepper, glassull (whatever) søkkbløtt med så kokende vann du orker å håndtere, legges over gummien til den blir myk varm, dvs et par meter av gangen er vel det en greier.(jeg ville ikke ha brukt varmepistol, jeg får det ikke til; ikke varmt not, ikke varmt nok, f**n fremdeles for stivt, ikke varmt nok, dægeren så fort de blemmene kom...). Så ville jeg ha prøvd å utvide sporet med en "V" laget av en alu profil sånn ca 2 x 20/ 3 x 30 butt/ avrundet i bunnen, med veldig avrundede hjørner slik at ikke gummilista blir ødelagt, plassert pyntelista i midten av denne v-en og dradd V-en etter lista samtidig som jeg hadde trykket pyntelista inn i sporet. Der kommer også Zaloen inn. Har brukt liknende verktøy på vinduslister, men tror ikke jeg har sett noe slikt med noe særlig størrelse på, og dersom det finnes, så vet de nok hva de skal ha for den type verktøy.

 

Uansett lykke til.

 

KnutS

KnutS

"It's dark and we're wearing sunglasses"

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...