Sjekk låring Startet 24.Mars.2015 Del på Facebook Startet 24.Mars.2015 Jeg skal løfte en FM 8-12 opp i koggen. Den står nå med ripa ca 2m over bakken. Er det noe her som har tips og råd om hvordan jeg kan få til dette? Evnt, vet noen om det finnes en liten kranbil som kan lånes/leies. Leier jeg en stor bil kommer dette fort på 1500,-, noe jeg synes er litt i overkant dyrt VG Sitér dette innlegget Trebåtentusiast Link to post
Janoho Svart 24.Mars.2015 Del på Facebook Svart 24.Mars.2015 (redigert) Enten traktor eller så må du bygge et solid stativ med dragere som du kan først løfte motoren rett opp, deretter skli den borover slik den den kommer inn på gulvet i båten. Deretter flytter du stativet inn i båten slik at det kommer over motorposisjonen (der hvor motoren skal monteres) og heiser den på plass. Du må iallefall ha en kjettingtalje. Jeg har selv gjort det på denne måten, løftet en motor på 250 KG på plass uten problemer. Hvis du bare skal løfte motoren på plass en gang for alle er det kanskje litt mye arbeid å lage stativet, jeg brukte mitt til å løfte ut gammel motor og inn på ny. masse ganger ble den nye motoren løftet opp for å gjøre justeringer på motorfundamentet Redigert 24.Mars.2015 av Janoho (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sjekk låring Svart 24.Mars.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Mars.2015 Takk for tips. Har planer om å løfte den inn denne ene gangen. Den har vært til overhaling, så jeg må i så fall lage noe solid slik at jeg slipper å overhale den på nytt ;) Sitér dette innlegget Trebåtentusiast Link to post
Sjekk låring Svart 24.Mars.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Mars.2015 Da løste det seg fortere enn jeg hadde forventet :) Sitér dette innlegget Trebåtentusiast Link to post
KarmaZ Svart 24.Mars.2015 Del på Facebook Svart 24.Mars.2015 Ble det kran? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.