Jump to content

Bunnstoff, Maritim eller International Micron Ext til 24 mnd bruk?

AndersH

Recommended Posts

På fredag går seilbåten på land for litt pleie. Jeg skal bunnsmøre den men klarer ikke bestemme meg. Har egentlig god erfaring med Maritim sitt bunnstoff tidligere, men nå skal båten ligge ute i 24 mnd før den skal på land igjen, og det har jeg ikke testet med Maritim sitt stoff før.

De jeg har vurdert er Maritim sitt eget stoff og International Micron Extra EU som er et "24 mnd stoff" (https://www.maritim.no/international-micron-extra-eu-red-2-5l#.VRG2BuEWNj8)

Andre som har tanker om stoff når båten skal gå 2 sesonger på det?

Synes det er på tide at det kommer 12-års løsninger slik som for husmaling...;-)

AndersH
Klavenes 1375 (selvbyggerbåt)

Har brukt micron bra stoff martim er samme som seajet så de er vel maks 1 årlig med masse slim og kansje skjel

har hatt en 14 fots båt liggende ute 2.5 år med micron ingen problem lite groe.

kjøp micron eller nonstop ny type.

BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZA
SLANKE OG ELEGANTE
GÅ MYKT FINT SJØEN.
obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha

Min ligger alltid ute minst to år år om gangen. Bruker Jotun, Hempel eller Seajet. Alt etter hva som er lettest å få tak i. Stort sett bare flekker jeg, er det veldig tynnslitt får den et helt strøk. Har ikke spesielt store problemer med groe, propellen ser som regel verst ut etter to år...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Synes det høres veldig mye ut med 2 og 3 strøk...? Jeg brukte Maritim på min båt tidligere (motorbåt som var oppe hver vinter) og jeg klarte aldri å bruke opp ett strøk på en sesong. Hadde blått innerst (fra forrige eier) og la sort utenpå for å se når jeg evt. var gjennom. Skal jeg bruke 2 lag med selv den rimelige maritim bøtta, så er det jo billigere å bruke International sin som skal vare 24mnd.

AndersH
Klavenes 1375 (selvbyggerbåt)

Da har en ikke rørt godt nok i boksen før påsmøring. De aktive stoffene i selvpolerende er jevnt fordelt i malingen slik at etter som malingen slites bort, frigjøres det nye aktive komponenter.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...