Movikong Startet 27.Mars.2015 Del på Facebook Startet 27.Mars.2015 Hei. Jeg har en 1990 Yamaha 80 AETO som trenger ny motor til tilt mekanismen. Har begynt å demontere, men står fast. Slik ser det ut nå: Alle bolter er enten knekt eller skrudd ut, og det går an å bevege en del på mekanismen. Problemet er at jeg ikke får den helt ut, noe jeg trenger for å kunne bytte motoren til tilten. Jeg har prøvd å borre litt i de hullene til boltene som er knekt. Må jeg løsne hele påhengsmotoren fra båten for å kunne skille tiltmekanismen fra braketten til selve påhengsmotoren? Skal det bare være å dra/manøvrere denne mekanismen oppover og ut hvis ingen av de knekte boltene gjør det vanskelig/henger? Eventuelt hadde det vært fint om noen kunne forklare meg hvordan jeg på enklest mulig vis får ut denne mekanismen. Forslag mottas med takk :-) Mvh Movikong Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 27.Mars.2015 Del på Facebook Svart 27.Mars.2015 Du må ut med eine festebraketten. Støtter du godt opp motoren, så er det ikkje noe problem. Gjor akkurat det samme med min Mercury 135 i fjor. Sitér dette innlegget Link to post
Movikong Svart 27.Mars.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Mars.2015 Ok, da vet jeg det. Takk for bra svar! Mvh Movikong Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 28.Mars.2015 Del på Facebook Svart 28.Mars.2015 Hvis du kun skal bytte tiltmotor må du løfte hele motoren av akterspeilet for å komme til siste skruen. Tiltmotoren sitter i 3 skruer. Når motoren er klar av akterspeilet kommer du til siste skruen og da kan du bare dra tiltmotoren rett opp. Det sitter en løs del mellom motoren og resten av hydraulikken som er fort å miste,bare så du er obs på det. Du trenger ikke demontere noe annet hvis du kun skal bytte motoren. Sitér dette innlegget Link to post
Movikong Svart 28.Mars.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Mars.2015 Takk for nok et bra svar! Da vet jeg hva jeg har å gjøre :-) Mvh Movikong Sitér dette innlegget Link to post
Movikong Svart 5.April.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.April.2015 Da har jeg kommet *litt* videre, det ser nå omtrent slik ut som på bildene. Tenkte jeg skulle ha ut hele mekanismen for å bore/sveise ut noen knekte bolter, samt en generell gjennomgang. Det jeg lurer på nå, er hvordan jeg kan få ut den akslingen man ser i det første bildet med en mutter nesten avskrudd? Er det noen settskrue noe sted jeg må være klar over? Ser det er noen fettnippler under plasthettene på noen av bildene, men disse trenger jeg vel ikke bry meg om? Tips og råd mottas med takk! Mvh Movikong Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 5.April.2015 Del på Facebook Svart 5.April.2015 Jeg mener den skal kunne dras rett ut,men den sitter nok litt. Her er en liten oversikt over braketten: Tiltrøret er nr22. http://www.boats.net/parts/search/Yamaha/Outboard/1990/90ETLD-JD/BRACKET%201/parts.html Sitér dette innlegget Link to post
Movikong Svart 9.April.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.April.2015 Så ikke svaret ditt før nå, derav sen tilbakemelding: Tusen takk for bra svar!!! Mvh Movikong Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 9.April.2015 Del på Facebook Svart 9.April.2015 Har du fått det ut da? :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.