Lars H. Startet 3.Mai.2005 Del på Facebook Startet 3.Mai.2005 Hei. Skulle forsegle noen elektonikkdeler i en klump Epoxy (størrelse halv fyrstikkeske), så jeg fant frem en eske med lim og herder. Det var av merke Casko og het "Strong Epoxy". Jobben gikk greit den, men så leste jeg litt på bruksanvisningen (etter at jobben var gjort altså ), og hva leser jeg der? "Tåler fukt (dog ikke konstant vannpåvirkning)"! Jeg trodde all epoxy var temmelig vanntett jeg da. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
TF Svart 3.Mai.2005 Del på Facebook Svart 3.Mai.2005 Jeg brukte en gang Araldit standard for å lime fast noen trebiter på handtaket til en paddelåre. Åra ble lakkert etter alle kunstens regler og så fin ut. En gang ble handtaket liggende i vann natten over og om morgenen kunne jeg observere at bitene lå å fløt for seg selv. Her var det dårlig med vannfastheten ja. Sitér dette innlegget Link to post
saga Svart 3.Mai.2005 Del på Facebook Svart 3.Mai.2005 Jeg noterte meg det samme for noen år siden i forb. med liming av noen plastdeler til et boblekar. Forsøkte allikevel og det holdt bare noen dager. Sitér dette innlegget Link to post
ok67 Svart 3.Mai.2005 Del på Facebook Svart 3.Mai.2005 De ulike epoxylimene til forbruker markedet bruker nok andre fyllstoffer og blandinger en de mer proffe variantene egnet til båtbygging. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 3.Mai.2005 Del på Facebook Svart 3.Mai.2005 Den gangen Araldit slo ned som stoffet som limte alt med høy spesifikk styrke, brukte vi det i forbindelse med liming på trebåter under vann. Det gikk meget dårlig. Selv på luker og lakkerte detaljer utvendig ble det ingen stor suksess. Vi gikk tilbake til Aerolite, et lim som den gangen i hvert fall hadde lav spesifikk styrke. Passningene måtte være tilsvarende gode. Skal elektronikkdelene ligge innendørs, vil det vel holde. Selv om det er i båt. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 3.Mai.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Mai.2005 Hei. I denne jungelen skal en tydeligvis lese bruksanvisningen FØRST for en gangs skyld. Bildet under er fra tilsvarende lim fra Araldite/Bostik. Det tåler både vann og litt til! Men om det er vanntett, står det ingenting om. Det står forresten ikke at det er et Epoxy-lim heller! Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.