Jump to content

Bensinpåfylling strekningen Finnøy - Bergen

Gnisten

Recommended Posts

Tenkte jeg kanskje skulle bruke påsken til å hente min båt med gammel 5l V8 bensinslurkende Mercruiser. Strekningen er Finnøy til Bergen (Sotra). Ca. 100nm over 6 timer.

Har fylt opp med 260 liter på hovedtanken og 100 liter på reservetank og regner med at dette skal holde på strekningen. (max . 50l timen v/20kn?).

Tenker likevel å fylle opp underveis.

Ruten blir grovt sett Kårstø -Frekasundet - Høvringøy/Gismarvik og innover Førresfjorden - Røyksundet - Karmsundet - Slettå - Bømlafjorden- Stokksundet - Nyleiå -  Bekkjarvik og gjennom Austevoll - Møkstrafjorden - Vestsiden av Marsteinen - Telavågen (Er det bensinpåfylling på Glesvær?) - Løno - Hjemmehavn.

Spørsmålet blir da hvor er det mest hensiktmessig jeg fyller opp med bensin underveis?

.... på dypt vann; igjen.... :diving: :sweat:

• 1 måned senere...

Det ble fylling i Bekkjarvik. En koselig havn!  :thumbsup:

En god del båter langs kaien i mot bensinpumpene og en potte sur Bergenser som ikke likte at vi dunket litt bort i ham på det grunneste. Han lå forøvrig som nr 2 utenpå like ved fyllestasjonen og mente at her var det vel ikke grunt.... :nonod:  Det var det!

.... på dypt vann; igjen.... :diving: :sweat:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...