HelgeO Startet 3.Mai.2005 Del på Facebook Startet 3.Mai.2005 Vet dette har blitt diskutert utallige ganger tidligere. Men har muligens et nytt spørsmål om emnet Har en Arvor 215 med 85 hk Nanni turbodiesel, på denne motoren sitter det et enkelt rundt luftfilter rett før turboen. Vil dette slippe ut mye støy fra motoren? Er det noe å hente på å montere større luftfilter, evt en boks med litt mer kronglete vei for luften inn til filteret? Hva med lyddemper på eksosen, er det vanlig på båter? Eller gir vannlåsen tilstrekkelig demping? På denne båten går eksosen ut over vannlinja. Ser de selger eksoslyddempere på www.maritim.no Regner uansett med å måtte legge inn litt ekstra demping mellom motorrom og kabin, men er jo en fordel å forbedre utgangspunktet først. Helge Sitér dette innlegget Helge O Link to post
Goddis77 Svart 3.Mai.2005 Del på Facebook Svart 3.Mai.2005 Har nettopp kjøpt en båt med en GM Diesel motor. På denne står der ihvertfall 2 digre potter i plast. Kan ikke forestille meg hvordan lyden hadde vært uten disse.... Men dette er jo en V8 på 165HK, så med din vet jeg ikke. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 3.Mai.2005 Del på Facebook Svart 3.Mai.2005 Innsuget er en støykilde. Isolering av motorrom vil vel ventelig ta hånd om denne støyen. Hulda kjører vanlig luftfilter (bil) og kan ikke skjeldne innsuget fra annen støy. Hulda har samme motoren som Outbreak. Motoren min er utsyrt med dobbelt eksosanlegg med en vannlås på hver side. Eksosrørene er nokså lange, men temperaturen ligger allikevel på ca. 30 grader. Temperatur er energi er støy. Det som kommer ut i hekken på båten er en dyp og lav buldring, på grensen av hva jeg anser som akseptabelt. For oss som er V8-frelste er det fin låt. Det er klart at eksospotter ville gitt ytterligere reduksjon av utvendig støy. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.