Smiley Startet 3.Mai.2005 Del på Facebook Startet 3.Mai.2005 Kom over følgende melding på http://www.gjerrigknark.com/ i dag: http://www.dagbladet.no/dinside/2005/05/02/430635.html Kanskje gammelt nytt for noen, men praktisk for andre. Sitér dette innlegget AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes! Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!! Link to post
Lars H. Svart 3.Mai.2005 Del på Facebook Svart 3.Mai.2005 Kanskje gammelt nytt for noen, men praktisk for andre.Det er jo annonsert i 2 tråder tidligere, men en god ting tåler sikkert å sies fler ganger.Og dette er bare begynnelsen. Oversiktene er jo ganske grove, men utover sommeren kommer det mer detaljerte kart. Dette sakset jeg fra havna.com. Der sier forsker Lars Petter Røed og statsmeteorolog Trygve Aas ved Meteorologisk institutt: Den første nett-utgaven, som brukerne får tilgang til 2. mai, inneholder data fra Skagerrak i sør og helt til Svalbard i nord - og egne kart over issituasjonen i nord blir også utarbeidet. Med et tastetrykk kan du gå inn på området du skal seile i og få en komplett oversikt over hav- og vær-situasjonen. I den nye varslingen bruker Meteorologisk institutt data fra alle observasjoner fra luft, hav og bakke de samler inn i løpet av døgnet. Senere på sommeren kommer vi med mer detaljerte kart over Oslofjorden og skjærgården og innseilingen til Bergen. Flere slike detalj-kart for andre områder langs kysten vil bli utviklet etterhvert, forteller de to til Aftenposten. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Syvert Svart 3.Mai.2005 Del på Facebook Svart 3.Mai.2005 Det er jo annonsert i 2 tråder tidligere, men en god ting tåler sikkert å sies fler ganger. Og dette er bare begynnelsen. Oversiktene er jo ganske grove, men utover sommeren kommer det mer detaljerte kart. Dette sakset jeg fra havna.com. Hei Lars Jeg var på møtet i Meteorologisk Institutt i går, hvor dette ble presentert. Jeg etterlyste selvfølgelig detaljkart over spesielt utsatte områder som for eksempel Vestfjorden, Hustadvika, Stadt, Sletta, Tananger, Lista og Jomfruland/Rakke. Det ble opplyst at de arbeider med saken, men kunne ikke så når denne tjenesten kan tilbys. Foreløpig får vi glede oss stort over dette nye tilbudet! Det kommer også en sak om dette på www.knbf.no Hilsen Syvert Sitér dette innlegget knbf.no For et bedre båtliv for alle" Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.