ottiss Startet 29.Mars.2015 Del på Facebook Startet 29.Mars.2015 Jeg har en båt fra 1987 hvor skottbekledningen i kabinen har begynt å løsne fra taket, og er ellers klar for utskiftning. Ser for meg at det er en kronglete å jobbe med store flak med bekledning, og har derfor skjøvet dette foran meg. Men så kom plutselig idéen med å bruke Plasti Dip(!), og tenkte å lufte denne idéen her. Jeg har sett enkelte male i stedet for å legge på ny skottbekledning, men dette syns jeg virker for kaldt og hardt. Men hva tror folk om å bruke Plasti Dip? Dette vil jo gi en mykere overflate, og matt finish.. Spesielt å Plasti dipe i tak og rundt vinduer (over fenderlist) hadde lettet arbeidet enormt. Under fenderlist er det uansett enklere å legge skottbekledning, for å bryte opp med myke flater. Håper å få folks synspunkter her! Hvorfor/hvorfor ikke Plasti Dip som skottbekledning?? Sitér dette innlegget Mitt prosjekt - https://baatplassen.no/i/topic/114386-prosjekt-draco-2100-sportscab-pimpmydraco/ Link to post
Jan E. Svart 29.Mars.2015 Del på Facebook Svart 29.Mars.2015 Plasti Dip kommer kanskje i forskjellige typer? Den du kan dyppe verktøy i har ikke så utrolig holdbarhet. Men felgene broder'n har lakkert i Plasti Dip holder veldig bra. Men de reklamerer jo for industri bruk også, og da bør det tåle ganske mye, og sitte godt også. Anbefaler å ta en tur til et verksted som lakkerer biler i Plasti Dip å forhøre. Men slik jeg har forstått det så er de som lakkerer bilene forberedt på at det er ikke noe evigvarende. Men heller noen en har i en 2-4 år før det må skiftes ut. Men der står det ganske mer utsatt til en inne i en båt. Med det lille jeg har vært borti det så vil jeg tro det går veldig bra om en får renset overflaten for fett. Sitér dette innlegget Jara Wynja Link to post
ottiss Svart 29.Mars.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Mars.2015 Ja, holdbarheten er jo et godt poeng, men her vil det jo være lite slitasje, og skjermet for sollys. Temperaturforskjell og noe fukt er vel eneste påkjenning. Hvis det holder 2-3 år på en felg eller et panser skulle man jo tro det holdt en del lenger inne i en båt.. Et annet poeng er finishen, og viktigheten av grunnarbeid. Det er vel bare å kjøpe en boks å teste. Plasti Dip selges i både bokser til å dyppe verktøy etc., men også på sprayboks.. Sitér dette innlegget Mitt prosjekt - https://baatplassen.no/i/topic/114386-prosjekt-draco-2100-sportscab-pimpmydraco/ Link to post
Popeye70 Svart 29.Mars.2015 Del på Facebook Svart 29.Mars.2015 Jeg er skeptisk til å bruke Plasti Dip som erstatning for skottbekledning. OK, det er ikke like hardt som maling, men det blir et ganske tynt lag og det vil f.eks. ikke isolere noe. Skottbekledningen har tross alt et veldig tynt lag skumgummi som kan hindre kondens. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
ottiss Svart 29.Mars.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Mars.2015 Veldig godt poeng.. Sitér dette innlegget Mitt prosjekt - https://baatplassen.no/i/topic/114386-prosjekt-draco-2100-sportscab-pimpmydraco/ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.