Barstad Startet 29.Mars.2015 Del på Facebook Startet 29.Mars.2015 Hallo folkens. Etter et mislykket forsøk på å "berge" bordet bak i Nidelven min, så har nå turen kommet for å legge teakfiner på. Jeg ble ikke fornøyd med resultatet av å pusse ned og olje bordet, så nå må plan b iverksettes. Jeg har gjort samme jobb tidligere, men resultatet ble litt varierende for å si det slik. Den gang benyttet jeg kontaktlim, men jeg vil nå høre med dere om det finnes andre muligheter. Kan det for eksempel brukes vanlig trelim? Sitér dette innlegget Link to post
Barstad Svart 29.Mars.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Mars.2015 Glemte å nevne at det er bladfiner det er snakk om.... Sitér dette innlegget Link to post
Kaptein Thomas Svart 29.Mars.2015 Del på Facebook Svart 29.Mars.2015 Jeg vet at Nimba her på forumet har holdt på med dette i vinter - sjekk ut tråden hans om sin båt, der vil du nok kunne plukke opp noen tips :-) Sitér dette innlegget Skvulp BåtforeningNor Star 290, 2001Hjemmehavn; Slependen, Bærum Link to post
Kaptein Thomas Svart 29.Mars.2015 Del på Facebook Svart 29.Mars.2015 Alternativt kan du jo kjøpe ny plate, og skjære til den. Finnes i flere tykkelser, og koster heller ikke allverden. Har selv gjort dette flere ganger, istedet for å fikle med "gammal moro".. Sitér dette innlegget Skvulp BåtforeningNor Star 290, 2001Hjemmehavn; Slependen, Bærum Link to post
Kaptein Thomas Svart 29.Mars.2015 Del på Facebook Svart 29.Mars.2015 Her har du plate: https://www.maritim.no/teakfiner-15-mm-tosidig-122x61-cm#.VRhrt0Yzec0 Sitér dette innlegget Skvulp BåtforeningNor Star 290, 2001Hjemmehavn; Slependen, Bærum Link to post
Kaptein Thomas Svart 29.Mars.2015 Del på Facebook Svart 29.Mars.2015 Bilder av mitt bord som jeg laget nå i høst(fra snapchat..) Dette er quick fix, og er langt fra det håndverket andre her har utført når de har laget bord, men det funker :-) Sitér dette innlegget Skvulp BåtforeningNor Star 290, 2001Hjemmehavn; Slependen, Bærum Link to post
Fjordgubbe Svart 29.Mars.2015 Del på Facebook Svart 29.Mars.2015 Vanleg trelim kan brukast, men du må ha jamt og bra press over heile flata. So må du sjølvsagt ikkje gløyme kantinga, men det har du nok tenkt på. Sitér dette innlegget Link to post
Barstad Svart 30.Mars.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Mars.2015 Kantinga hadde jeg tenkt å tilpasse med en type finerbånd som jeg skal lime på?. Bordet ble jo meget bra kaptein, fikk andre tanker plutselig ? Sitér dette innlegget Link to post
Barstad Svart 30.Mars.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Mars.2015 Skal grunne litt på dette, tanken er å bruke minst mulig penger på bordet, og heller legge litt i varme ombord. Tenke tenke tenke. Dette er at av problemene med båtplasser.no alt for mange fornuftige mennesker, med meget gode innspill. Me like!?? Sitér dette innlegget Link to post
Nils Svart 30.Mars.2015 Del på Facebook Svart 30.Mars.2015 Som Fjordgubbe er innom, treng du jamt press over heile plata. Om det gamle bordet er ujamt (dvs avvik i tjukkleik større enn 0,2mm), kan du komma til å få luftlommar under fineren. Trelim er ok, men teak kan vera feit av olje og du kan slita med å få limen til å fukta treet. Kanskje Polyuretanlim ville vera betre. Du bør bruka ein tannsparkel for å fordela limen. Var det min båt, hadde eg forsøkt å få tak i teak frå gamle vinduer eller dører, og laga ei ny bordplate i heiltre. Å finera ei plate er krevjande nok om du har tilgang på nytt blindtre (materielet du legg fineren på) og hydraulisk presse, og i tillegg har trening. Sitér dette innlegget Link to post
Barstad Svart 30.Mars.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Mars.2015 Hau, det var ikke småtteri.... Jeg skal se om jeg går for ny bordplate.... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.