Zandra Startet 30.Mars.2015 Link til dette innlegget Startet 30.Mars.2015 Nå er jeg bekymret. Turen til Aker Brygge har gått helt smertefritt... Ikke engang en liten lekkasje i vannsystemet. Her trenger jeg hjelp fra Båtplassens spesialister: - Hva har skjedd? -Hva kan det da være som er problemet? Moderator har endret emnetittelen. Var opprinnelig Bekymret - hva kan være feil nå? hvilket ikke er iht reglene for "Båtforumet".Alle må vennligst lese disse før man poster. Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 30.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2015 Må være kvalitet som er problemet Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Popeye70 Svart 30.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2015 Bikkja vil ikke i land? ;-) Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Zitt Svart 30.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2015 Det er nok på turen fra Aker Brygge problemene oppstår. Da kan man regne med vannlekkasjer! Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 30.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2015 Væschego, her har du 2 minusgrader å beskymre deg for i morgen ! Hilsen Worry Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 30.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2015 Don't Worry, be happy! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Popeye70 Svart 30.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2015 Motorstyrt landgang? Fram med multimeter og mål. Får du strøm fram til motoren? Manuell landgang? Har noe kilt seg fast? Korrosjon? Beveger den seg inn, men ikke ut? Går den litt ut, men ikke helt? Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Eureka Svart 30.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2015 Det er er vel ikke en innretning majoriteten på forumet har på båten sin. Men mannen fortjener jo et relevant svar :) Eller er det egentlig en tråd hvor det pekes nese til alle de som ikke har båten på sjøen enda? Sitér dette innlegget Link to post
Zandra Svart 30.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2015 Ikke peke nese! Men bare fortelle at årets sesong tegner til å bli like bra som neste år. (Tittelen er satt av moderator, ikke av meg...) Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 30.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2015 Du har bare ikke opdaget problemerne endnu.. Nyd ferien. Jeg må vente til onsdag før båden er i vandet... Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 30.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2015 Hehe ;) har båten på sjøen jeg, med gullende ren dieseltank og seilklar båt. Håper det ordner seg. God påske Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 30.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2015 (redigert) Lite info om hva som skjer/ ikke skjer, men prøver likevel. Landgangen er hydraulisk. Hører du hydraulikkpumpa når du trykker på knappene? Hvis nei, så sjekk det elektriske. Fjernkontroller/ bryterpanel, tilførselstrøm, sikringer, hovedbryter etc med multimeter. Pumpa er ofte samme type som til trimplan. Enten én med 4 uttak eller 2 stk tokretspumper om du har to funksjoner, eks ut/ inn og opp/ ned. Hvis pumpa går men ingenting skjer, så kan det være lekk i hydr systemet og tomt reservoar. Da bør det være oljesøl et sted. Evt kan det være feil med de elektromagnetiske ventilene ut av pumpa. Holder en knapp på at dette er et elektrisk problem og forhåpentligvis noe enkelt. Lykke til Redigert 30.Mars.2015 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Zandra Svart 30.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2015 SAP Det er ikke jeg, men moderator som har gitt emnetittelen... jeg skrev bare at alt virker.. - og det er jo ikke normalt, så da må det jo være noe galt et sted..... :-) Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 30.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2015 Hehe, ja jeg tror moderator misforstod tidligere i dag. Zandra ville bare så gjerne ha en worry. Det kan tyde på ensomhet, eller mangel på nabo å skravle med :-) Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 30.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2015 Ironi er en svær ting... Sitér dette innlegget Link to post
WGM Svart 30.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2015 Tjaaa ? Hunden ser i hvert fall særdeles ubekymret ut - og det er jo et godt tegn for en perfekt sommer Men jeg syntes å ane, Mmhhmmmm..... jeg er faktisk helt sikker ..... nesten - at VHF antenna di er litt skjev. Dette, i tillegg til at vannet på brygga ser litt vått ut, må vel være god nok grunn til bekymring Sitér dette innlegget Link to post
Zandra Svart 30.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2015 ...Jeg får bruke morgendagen til å finne ut hvordan jeg skal håndtere den skjeve antenna og det våte vannet.. .. Antagelig trenger jeg ta en kald øl mens jeg tenker. .. Men det blir det vel en rå med :-) Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 30.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2015 Ser at BP vimpelen er på plass, men.... Øøø jeg pleier å ha det norske flagg på hekken jeg. Eller kanskje bildet ble tatt utenom flaggtiden? Ellers så kan jeg jo anbefale deg å kjøpe en leilighet min bror selger på "holmen". Vestvendt i 8. Etg. Kan det friste? Sitér dette innlegget Link to post
Zandra Svart 31.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2015 Fristende , - ja! men tror ikke banken synes det er noen god ide :-) Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 31.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2015 Worry har worries i dag, i alle fall. Om det hjelper ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.