Jump to content

Evinrude V4 vro 120

OddGM

Recommended Posts

Hei!

Ny båt entusiast her! Kjøpt meg en 1992 skibsplast M/ Evinrude 120 V4 på.

Kjempe fornøyd med båten, men sliter litt med motoren ( dette var noe jeg regnet med at ikke skulle gå på skinner)

Båt har stått med bensin på innebygget tank i vinter, og har vært prøve startet via denne tanken, da startet den men rufset litt på tomgang.. Jeg har koblet meg utenom denne med ny bensintank og bensin. Tatt ut tennplugger, renset og varmet disse.

Motor tenner, men stopper opp med en gang. Noen som har noen tips å gi?

Har tro på at motor ikke er ferdig, men trenger noen konkrete tips til hva som kan gjøres med disse motorene.

Jeg har hatt en Evinrude 140 V4 fra 1988. Ikke sikkert det er ditt problem, men på Oslo Marineservice fikk jeg beskjed om at pluggledningene burde skiftes av og til. Disse fikk man kjøpt der, og jeg mener å huske at de ikke var så dyre heller. Ellers så kan jo justering av tenning, luftfilter, bensinfilter som sitter i motoren, eller i verste fall noe elektronikk være noen tips? Jeg hadde min motor i 6 år og stolte på den i hvert fall. Tror det er en solid motor, selv om gamle motorer gjerne har sine nykker. Tips til start hvis du ikke allerede vet det. Min motor måtte du ikke gi "startgass" når du skulle starte. Kun choke og vri på nøkkel. Hvis du prøvde med gass, fikk du startproblemer. Dette fant jeg ut etter å ha fått tak i instruksjonsboka til motoren. Lykke til! :)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...