jensemann2 Startet 1.April.2015 Link til dette innlegget Startet 1.April.2015 Etter montering av drevet virker det som propellen låser den ene retningen i fremover, men ikke i revers. Skal det være sånn? Har ikke prøvestartet ennå pga mangel på vann. Det er altså ingen forskjell på fri og revers når jeg snurrer propellen(jo det klikker litt når jeg snurrer med klokka Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 1.April.2015 Link til dette innlegget Svart 1.April.2015 Når du satte på drevet, fikk du skiftegaffelen på rett posisjon. Husk at girspak skal stå i posisjon "framover" når du skal sette på drevet. Du må også sjekke at girveksleren på selve drevet står korrekt når du kobler det i sammen. Du har et par mulige feilkilder der hvis jeg husker korrekt (et par år siden jeg tredde på et Alpha-drev). Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
adeneo Svart 1.April.2015 Link til dette innlegget Svart 1.April.2015 Det kommer vel an på hva du roterer, drevet har dog-clutch som er vanskelig å låse uten å rotere motoren, ikke propellen. Vent til du har prøvestartet og prøv giringen da, så går den forhåpentligvis både forover og bakover. Sitér dette innlegget Link to post
MYVIVERA Svart 2.April.2015 Link til dette innlegget Svart 2.April.2015 Går det greit å teste om drevet går i gir når båten er på land? Eller må den ha motstanden i fra vannet? Har ikke turt å prøve! Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 2.April.2015 Link til dette innlegget Svart 2.April.2015 Det går fint på land, bare pass på at motoren får vann. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.