TokkTokk Startet 1.April.2015 Link til dette innlegget Startet 1.April.2015 Har en Lombardini 2004 MT. Fikk stopp grunnet masse drit i dieseltank ink. dieseldyr. Alt er nå rengjort etter alle kunstens regler. Det som skjedde før den stoppet var at den begynnte å vibrere litt, så jeg slakket av litt og ga så på igjen. Da vibrerte den enda mer, slo hurtig gass til fri, men det som skjedde var at motoren ruste ut (i fri) Da ble valget å dra i stopphendel og motoren døde. Ble liggende å reke på fjorden, prøvde å lufte på lufteskruen og pumpe med hendelen under fødepumpen, men oppdaget jo at det kom ikke diesel fram. Forfilter var pottetett. Som nevnt, nå er alt på stell med skikkelig rengjort tank nye dieselslanger nye filtre. Men.....den vil ikke starte, har fått vekk alt luft, skikkelig trykk i retur og rele/solenoid som står rett over motorens dieselfilter åpner som det skal. Det kommer ikke diesel opp til injectorene. Da er spørsmålet noen som vet hvordan pådrag styringen virker på denne? Det er vel litt fjører etc. som er inni bildet her. Har ikke skrudd noe ennå fremme på motoren der hvor gasspådragvire er koblet til. Måtte ta kveld, prøver igjen i morgen. Men er det noen der ute som har noen gode råd? Sitér dette innlegget Link to post
Stjernen ! Svart 2.April.2015 Link til dette innlegget Svart 2.April.2015 (redigert) Vet ikke om det hjelper men her er manualen ! http://service.lombardinigroup.it/documents/Manuali%20Officina/English/Work%20Shop%20Manual%20CHD%20matr%201-5302-345.pdf Se side 66. Regner med det er riktig motor !? Redigert 2.April.2015 av Dioden ! (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.