Roger og Olina Startet 2.April.2015 Link til dette innlegget Startet 2.April.2015 For de som har lest denne tråden, så ble det litt flere utfordringer før sjøsetting i år. Men med hjelp fra mange av dere her, så skal jeg i dag starte monteringen. Men hvilken type pakkboks er dette og hva bør jeg være oppmerksom på når jeg skal montere akselen igjen? Har virkelig ikke lyst til å ødelegge pakkboksen når alt skal sammen igjen. Legger ved bilde her. Mvh Roger Sitér dette innlegget Link to post
jossjur Svart 2.April.2015 Link til dette innlegget Svart 2.April.2015 Hei, Ser ut for meg som dette er en vanlig fettsmurt pakkboks. Innenfor fleisen i forkant ligger det 2 eller 3 talgpakninge ( kjøpes i løsvekt og skjæres til selv ). For å sikkre deg at du ikke skader pakkningene når du skyver akslingen inn kan du smøre den inn med fett. Du kan i tillegg ta av flensen på pakkboksen etter at du har fått akslingen igjennom, hvis du kommer til kan du prøve å se inn i pakkboksen (bruk speil) om pakkningene har vrengt seg. Dette pleier ikke å være noe problem. Smør inn akslingen og ta det roligt når du fører inn akslingen. Hvis du har hatt lekasje i hylsen fra før kan du trekke litt på mutterene som er foran flengende, du vil da kleme pakkningene og de vil tette bedre rundt akslingen. På bildet ser det ut for meg at du har litt å trekke på. Ikke trekk for mye, da kan pakkningene brenne seg. Prøv deg frem. Smør godt med smørekoppen før du sjøsetter nå når du har hatt akslingen ute.Lykke til. Mvh Jostein Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 2.April.2015 Link til dette innlegget Svart 2.April.2015 Som Jostein skriver så har du en vanlig god gammel pakkboks med talgringer. Hvis jeg var deg ville jeg løsnet de to fremre slangeklemmene og tatt av hele pakkboksen og så tredd inn akselen. Deretter ville jeg tatt av glanden (flensen som Jostein sier). Da kan du på en kontrollert måte lirke pakkboksen inn på akselen, og deretter skyve akselen helt inn. Ellers er det jo en glimrende anledning til å bytte talgringene nå som alt er fra hverandre Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.