Humrefisker Startet 4.April.2015 Del på Facebook Startet 4.April.2015 Hei godtfolk. Verkstedet visste ikke hva dette kunne være, men kanskje noen av dere vet, før jeg tar det videre med mer kyndig ekspertise. Min D4 starter fint og legger seg på 700 rpm tomgang, men etter noen sekunder faller turtallet til rundt 600 og opp til 700 igjen. Dette skjer kanskje fem-ti ganger og varet bare noen sekunder. Når denne sekvensen er ferdig stabiliserer den seg på 700 blank og alt er perfekt. Det virker som om det er elektronisk styrt prosess. Jeg har prøvd å skifte drivstoffiltre (alltid originale), skifte olje, strøm av og på, osv. I vinter ble også ladeluftkjøleren tatt av og renset, og vanngjennomstrømmingen ser fin ut i glasset. Nytt startbatteri, dynamo og kompressorclutch. Og hydraulikkpumpa er ny, den forrige skar seg i høst. Dette skjer etter en stund vekk fra båten, ca ett døgn, og er uavhengig av om strømmen har vært på eller av. Noen innspill til hva jeg bør gjøre nå? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Lady H Svart 4.April.2015 Del på Facebook Svart 4.April.2015 Kan det være gløding og kaldstartrele som slår inn? Skjer dette på varm motor også eller er det kun ved kald motor? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Humrefisker Svart 4.April.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.April.2015 Kun ved motor som har stått ca et døgn eller mer, uavhengig av sjøtemperatur. Ifølge håndboken har ikke disse motorene gløding men vil kinne til temp/trykk er oppnådd og diesel blir da sprøytet inn? Motoren starter lett, sekvensen kommer etter kanskje 10-30 sek etter oppstart. Jeg heller mot en sensorfeil men har ingen feil registert. Håpet er at noen her har opplevd det samme... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Draco24styling Svart 4.April.2015 Del på Facebook Svart 4.April.2015 På generelt grunnlag når det gjelder Common Rail motorer. Uten erfaring fra din motortype. Vil jeg tro det er trykkfall som er årsaken. Det er nok at en injektor har for stor retur. Men kan gå seg til når temp stiger. Mål opp retur diesel fra hver injektor fra start. Så ser du kanskje hvilken syl som tuller Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post Share on other sites More sharing options...
Humrefisker Svart 5.April.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.April.2015 Takk for innspill. Skal nevne dette for de som evt kan se på det. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.