biozide Startet 4.April.2015 Del på Facebook Startet 4.April.2015 Hei, Sollux er som de fleste vet nedlagt, bør jeg lage en flaps selv eller kan det finnes en der ute, brukt eller ny? Noen tips`? J Sitér dette innlegget Link to post
jcjohansen Svart 4.April.2015 Del på Facebook Svart 4.April.2015 vet mange lager sjøl, men tror du må ha noen ganske store, sett ett par som har laget å de er ganske store. vet ikke om du får kjøpt noen:) Sitér dette innlegget Link to post
larss Svart 5.April.2015 Del på Facebook Svart 5.April.2015 Hei Jeg hadde en gang en plan om å lage flaps til min båt ( Sollux 850) Laget en skisse med mål fra en lik båt i havna, som har orginal flaps montert fra fabrikk. som jeg hadde tenkt å kopiere. Men slo fra meg hele prosjektet etter litt tid. Skissen min viser at den ikke er så stor, stikker bare 1,5 cm bakover, men er jo endel flate på sidene. larss Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 5.April.2015 Del på Facebook Svart 5.April.2015 Mitt første bilde har jeg klart å legge inn, utrolig Sitér dette innlegget Link to post
jcjohansen Svart 5.April.2015 Del på Facebook Svart 5.April.2015 har sånne flaps jeg å m/s aiolos å båten min steiler noe veldig rundt 9 knop må nok ha en del større skal en klare å jevne ut båten, men har hørt at skroget på sollux blir veldig ubehagelig i høyer fart Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 5.April.2015 Del på Facebook Svart 5.April.2015 Denne flapsen er to år gammel og var helt nødvendig til min båt. Båten er en 25 enes halvplaner og gjorde ca 10 knop med ny 72hk yanmar i 2012, grov seg kraftig ned og var rimelig vanskelig å holde styr på. Etter at flaps ble montert ligger den i plan og gjør 14-15 knop maks, dette viser at det ikke skal store og brede påbygginger til for å få det man ønsker. Se bare på Nidelv 24 sitt store flak med badeleider på, ikke mye å vinne der, det er riktignok fortrengningsskrog på den. Hadde en sånn 1981 modell og byttet til ny sabb Iveco i den tro at det ville øke farten noe, men nei. Komforten økte med mindre støy fra moderne motor. Sitér dette innlegget Link to post
biozide Svart 6.April.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.April.2015 Fikk kontakt med en som selger Sollux-formene på finn.No, han kunne fikse ny til 3000,-:-) Sitér dette innlegget Link to post
biozide Svart 6.April.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.April.2015 Fikk kontakt med en som selger Sollux-formene på finn.No, han kunne fikse ny til 3000,-:-) Sitér dette innlegget Link to post
.Torstein. Svart 6.April.2015 Del på Facebook Svart 6.April.2015 Et bilde av min flaps (orginal) Sitér dette innlegget Link to post
biozide Svart 6.April.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.April.2015 (redigert) Lurer på om hekken/skroget på min Sollux uten ac (83 mod) er litt annerledes, at den går litt mer utover uten flaps... Mulig den ble litt modernisert mot et mer halvplanende skrog, og mindre kjøl...ikke vet jeg;) Bilde fra annen båt på finn.no Redigert 6.April.2015 av biozide (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 6.April.2015 Del på Facebook Svart 6.April.2015 Er nok samme skrog og kjøl, men som du ser så er den bygget ut litt bredden og lengden den siste meteren for å få større bæreevne i hekken. Hjelper nok litt på at den slipper vannet lettere. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.