Jump to content

Flaps til Sollux 24, lage eller kjøpe?

biozide

Recommended Posts

Hei

Jeg hadde en gang en plan om å lage flaps til min båt ( Sollux 850) Laget en skisse med mål fra en lik båt i havna, som har orginal flaps montert fra fabrikk. som jeg hadde tenkt å kopiere.

Men slo fra meg hele prosjektet etter litt tid.

Skissen min viser at den ikke er så stor, stikker bare 1,5 cm bakover, men er jo endel flate på sidene.

bilde

larss

Denne flapsen er to år gammel og var helt nødvendig til min båt. Båten er en 25 enes halvplaner og gjorde ca 10 knop med ny 72hk yanmar i 2012, grov seg kraftig ned og var rimelig vanskelig å holde styr på. Etter at flaps ble montert ligger den i plan og gjør 14-15 knop maks, dette viser at det ikke skal store og brede påbygginger til for å få det man ønsker. Se bare på Nidelv 24 sitt store flak med badeleider på, ikke mye å vinne der, det er riktignok fortrengningsskrog på den. Hadde en sånn 1981 modell og byttet til ny sabb Iveco i den tro at det ville øke farten noe, men nei. Komforten økte med mindre støy fra moderne motor.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...