BETH Startet 5.April.2015 Del på Facebook Startet 5.April.2015 Trenger tips til hva som er enkleste ved skifting av girvaier til dp-en drev? Trekker den innenfor og ut eller utende i fra og inn. Tar også imot andre gode tips. For jeg håpet på å klare det mens båten henger i kranen.Får vel 20 -30 min. Sitér dette innlegget Link to post
SvartRøyk Svart 5.April.2015 Del på Facebook Svart 5.April.2015 Huk av wire i begge ender og trekk den gamle ut. Hvis du skal trekke den inn så er det en fordel at du har fjernet rur etc. Den nye tres enkelt innefra. Husk å tape tuppen med en runde slik at den ikke hekter seg fast i overgangen mellom slange og fitting. En må stå på utsiden og guide wire ut og gjennom drevet. Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 5.April.2015 Del på Facebook Svart 5.April.2015 20-30 er kort tid, mulig det går hvis dere er 2. Tape på tuppen som Svartrøyk nevner er viktig Mvh Windy37gm som har byttet 2 slike på forrige båt Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
BETH Svart 5.April.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.April.2015 Takk for goden svar. Var nede I båten nå.Har mistanke om det kan være andre ting som er galt. Vaieren er ikke til å rikke og den er helt uttrekt. Girvelgeren ble skiftet i vinterpå det drevet.Har mistank om det kan være noe der. Men det er vel bare en måte å finne ut det på. Så eg får nok prøve å komme meg på slippe vist det er plass. Båtlivets gleder! Sitér dette innlegget Link to post
SvartRøyk Svart 5.April.2015 Del på Facebook Svart 5.April.2015 Hvis gearvelger har vært skiftet så må skruen i midten av denne shimses riktig. Hvis det er for lite shims så får du det ikke i gear. Kan det være denne tro? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.