Jump to content

Yanmar 6lpa stp, strammelager fra hvilken Toyotamotor?

cosmic

Recommended Posts

Og betal 3000 for strammehjul og registerreim, gjør jobben selv, maks to timer. I stedet for å betale 20.000 på båtverksted. Se tråd om dette på BP.

Det var da en voldsom pris, jeg betalte under 7000, husker ikke nøyaktig, for 3 år siden for reim, kjølevæske, strammehjul og arbeid hos Yanmar forhandler. Synes absolutt det var verd prisen, slapp og krype selv. Da har man også garanti på jobben. :thumbsup:

• 2 uker senere...
  • 4 måneder senere...

Når du skifter reim,må du demontere et vannrør som går foran registerdekselet. Da renner endel kjøleveske ut,og det er en grei anledning til å bytte denne.uansett bør du ha ny pakning til dette røret når det skal på igjen. En firkantet stålpakning. Når du først er fremme der og kryper,så vil jeg anbefale deg å se over sjøvannspumpen. Dette er bare velmente råd fra min side,og ikke meningen å blande meg bort i ting du ikke har spurt om.

Hei og takk for svar. Ser da at 1350517020 og 1354017011 er hhv styrehjul og kjedestrammer. Men vet du Toyota delenummer til registerreima?

Er som sagt til Yanmar290 6LPA (24 ventiler).

Er båtverksted som gjør jobben, men jeg kjøper delene. Og jeg vil ikke betale 3 gsnger prisen til Yanmars butikk for deler med Yanmar eske og Toyota delenummer på selve delene.

• 3 uker senere...

Til info, en 500-timers (evt 5-års) komplett service på denne maskinen koster ca 25.000,- på merkeverksted, om man ønsker stempel i boka. Den er ganske omfattende. Da er ca 8000,- av dette reg.rem-bytte. Impeller tas også, så klart. Summen er også inkludert vinterkonservering og opptak. Varmevekslere og eksosbend åpnes også for inspeksjon. Da blir så klart de neste 4 årene bare småpenger i service og konservering, så sett i et 5-års perspektiv er det ikke så ille.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...