Jump to content

Prorib 480 sprekk i glassfiber. Råd om videre arbeid.

erlend mb

Recommended Posts

Jeg fant en sprekk i gelcoaten i skroget på båten. Jeg tror den har kommet av at "akslingen" på sidestøttehjulene på hengeren til forrige eier har skrapt borti båten her. Da jeg trykket på skroget ved sprekken kom det noen vennperler ut gjennom spekken. Da var det ikke så lenge siden jeg spylte båten. Jeg slipte meg gjennom gelcoaten med en dremmel, og så at sprekken gikk inn i laminatet, så jeg slipte litt til med en slipemus til det som vises på filmen. Sprekken er fortsatt synlig i laminatet, men det gaper ikke når jeg trykker på skroget. Dette er et område der det er dobbeltskrog, og jeg kommer ikke til på innsiden. Jeg lurer på om jeg bør slipe mer. Og om jeg kan sparkle dette med noe, eller om jeg må bruke matte og resin? Ser også ut som om sprekken fortsetter et stykke forover på båten. I den andre enden av sprekken ser det ut til at det er forsøkt å reparere med sparkel tidligere, bør jeg gjøre noe med dette?

Film over skaden:

http://www.youtube.com/watch?v=M5hb57MoSVk

Redigert av erlend mb (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...