Jump to content

Litt OT: Ny lettmatros ombord !


Windy37GM

Recommended Posts

Fikk en sønn idag, nummer 2 i rekken. Thomas blir hans navn.

Schlytter-Henrichsen hjemmeside

Og for å gjøre dette litt on-topic, her er bilde av min eldste sønn på 3 år som har lært seg at teak skal oljes :-) Tannbørste/tannglassholder oljes så det er en fryd.

Bilde

 

Jeg har også lært han hvordan teak lukter og hvordan det skal uttales:"Pappa, vi må olje tiiiiken, ikke sant?" Jadda, husets frue er oppgitt over kapteines påfunn :-)

 

Skarpnes9100

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

 

Link to post
Share on other sites

Gratulerer.

Du har vel hatt tid til å få båten på vannet eller (jeg har ikke sett noe til båten din de gangene jeg har vært på Vallø)

<{POST_SNAPBACK}>

Båten ligger i hagen nå, derfor ikke på Vallø :-) Mye lettere å ta vare på den + alt som skal gjøres, hyllelaging, litt plastrep., skaplaging, lakking av gulver m.m

Nå blir det mye bleieskift og greier, så båten blir ferdig når den blir ferdig :-)

Skarpnes9100

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

 

Link to post
Share on other sites

Gratulerer :flag:

vår "lett matros" var med på sin første seilas til Koster, når han va 3 uker gammel. Og den første "lang seilasen" opp til Oslo, når han va seks uker. :smiley:

Bare kos att di lærer att va i båt fra dag en, og på samme gang takker jeg for tipset om tidig opplæring til båt puss :wink:

(når har du planer om og lære han og polere båten?) :wink:

Link to post
Share on other sites

:flag: Gratulerer så mye fra oss også. :flag:

Vi gleder oss til å se vidunderet senere i dag, og selvfølgelig treffe den eldste lettmatrosen.

:diving:

 

Vi ser frem til mange og lange stunder på sjøen med mye nyoljet teak sammen.

Jeg skal sørge for at jeg har litt olje og en pensel tilgjengelig for lettmatrosene. :smiley:

 

Hilsen mannskapet på Eos

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...