Jump to content

Enklest mulig utskiftning av Volvo Penta MD32A?

tsknutsen

Recommended Posts

Hei,

Jeg er ny her på forumet, men håpte dette var plassen å søke om råd.

Jeg har akkurat kjøpt meg båt, en 33' Caravelle, svensk type-båt såvidt jeg vet?

Den har nå en Volvo Penta MD32A motor som har stått seg ihjel i seg, dvs man klarer ikke å dreie på motoren etter at den har vært uten vedlikehold og start dem siste 3-4 årene.

Jeg vil annta at denne motoren er så godt som død og jeg vil da bytte den til noe som virker greit i noen år fremover og det for minst mulig penger (ikke helt ny motor mao).

Slik jeg ser for meg, så ville det enkleste og mest smertefrie vært å finne en overhalt motor i god stand som passer overens med gir og motorfester som MD32'en har, det eneste er, jeg vet ikke hvilken -om noen gjør det utenom en annen MD32A -som jeg ser får ganske lunkne tilbakemeldinger rundt omkring.

Så der har dere spørsmålet mitt; er det noen motorer som passer overens med motorfeste og gir til en md32a?

Forøvrig så er giret som er på den av typen: "Velvet Drive  mod: AS3-70C"

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...