Jump to content

marna 5 hk


gorine 2

Recommended Posts

Ta av luftfilteret og få noen til å pumpe på gassen. Skjekk om det kommer bensin ut i forgasseren. Dersom det ikke gjør det er det sansynlig at bensinpumpa er gåen. Du kan helle litt bensin oppe i forgasseren, deretter prøve å starte. Prøv det først.

Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport

Link to post
Share on other sites

Sånne gamle motorer har ikke bensinpumpe. Tanken ligger høyere så bensinen har et lite trykk inn på forgasseren. Det kan være flotøren som har hengt seg opp eller noe annet som lager litt trøbbel. Ta forgasseren av og demonter den. Det er ikke vanskelig og heller ikke så mange deler. Blås reint hvis det trengs. Monter forgasseren igjen. Men før du begynner kan du jo skru dysene helt inn for så å notere dette på en lapp slik at kan sette dysene med samme åpning igjen.

Link to post
Share on other sites

:smash: Hei Det vil lønne seg og ta av forgasseren og gjøre den rein. Får du start på motoren?

Hvis ikke, er pluggen våt?

Er pluggen våt får den bensin, hvis ikke får den det ikke.

På disse motorene har ventilene en tendens til å henge seg oppe, fungerer de?

Du kan prøve og holde fingrene foran luftinntaket på forgasseren med den ene handen og dreie på svinghjulet med den andre, da skal motoren få bensin hvis forgasseren fungerer.

Er du sikker på at du har god gnist på pluggen?

Hvis du står helt fast kan du ringe meg og jeg kan komme å se på det for deg, skal ikke ha noe for det.

tlf nr. 99 72 36 27 Bor i Kristiansand og skrur en god del på gammle Marnaer.

Har selv en 5 hk i mi tresjekte. :smash:

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

litt off topic kanskje, men prøver alikevel.

 

Jeg har overtatt ei gammel palstsnekke med en Marne 5hk i og har begynt å pusse og skru litt på den. Første prioritet er motoren, og jeg lurte på om dere vet om en side hvor det står tips om rep og overhaling av Marna 5hk. Har sett på Marna sine sider, men er hungrig på mer lesestoff:-)

 

På forhånd takk.

(skal gå over forgasseren min i morgen, takk for tips)

Link to post
Share on other sites

litt off topic kanskje, men prøver alikevel.

 

Jeg har overtatt ei gammel palstsnekke med en Marne 5hk i og har begynt å pusse og skru litt på den. Første prioritet er motoren, og jeg lurte på om dere vet om en side hvor det står tips om rep og overhaling av Marna 5hk. Har sett på Marna sine sider, men er hungrig på mer lesestoff:-)

 

På forhånd takk.

(skal gå over forgasseren min i morgen, takk for tips)

Du kan kjøpe instruksjonsboken hos Marna, der står det en del. Tror den koster ca 75 kr.
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...