Jump to content

Defekt relee på gammel motor

Dolfin

Recommended Posts

Tar tilbake alt jeg har sagt i tidligere innlegg om at det ikke var strømmen som var problemet.

Har nettopp konstatert at det er nettopp strømmen eller nærmere sagt releet som er skyld i at tilten på min Mariner 50 HK 93 modell ikke fungerer. Virker som om releet ikke slår inn eller evnt. har et alt for høyt spenningstap, noe som gjør at den hydrauliske tilten ikke slår inn. Må jeg ha tak i orginalt relee eller kan jeg benytte noe uorginalt. Hvor kan jeg evnt. få tak i noe sånt som dette (fortrinnsvis i Østlandsområdet)?

- men du har selvfølgelig sjekket ut følgende:

- dårlig kontakt, og dermed for stort spenningstap, et eller annet sted underveis (bryter eller andre koblinger)

- batteriet er tilstrekkelig oppladet

En måte for å få sjekket eventuelle kontaktproblemer, kan jo være å legge strøm direkte fra batteriet og til pumpemotoren, og se om den da virker.

Dersom du må bytte deler, bør du ta en telefon til Ravns Garage: http://www.ravns-garage.com/#

De har ganske mye bruktdeler på lager.

Lykke til!

Redigert av Arvid_A (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...