naumar.no Startet 8.April.2015 Link til dette innlegget Startet 8.April.2015 Har skrudd ut bunnpluggen fra min Sea Ray 270 og tappet ut litt vann. Ser nå at det ikke er noe pakning på den. Er kun en 1/2" gjenget plugg i messing. Skal det ikke være noe pakning på dette? Det har jo vært tett, men skjønner nesten ikke hvordan den kan holde tett om jeg bare skrur den inn igjen? Sitér dette innlegget http://naumar.no - Seil- og båtutstyr 1994 SeaRay 270 Sundancer m/330hk 7,4L Mercruiser<p>'86 With Vital 1500 m/ 35hk Yamaha | '65 Herwa Star 15' m/ 1986 50hk Johnson | '85 Scand 20' m/ 1985 BUCK dv10m | Silver Viking 14' m/ 2000 15hk Johnson Link to post
Teerex Svart 8.April.2015 Link til dette innlegget Svart 8.April.2015 Hvis det er koniske NPT-gjenger så tetter den seg selv, men det kan være lurt å ha noen dråper gjengetetning på. Evt. er det spor til O-ring men det er det jo neppe i dette tilfellet. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Sjøfare Svart 8.April.2015 Link til dette innlegget Svart 8.April.2015 (redigert) Er ikke denne konisk? Type NPT? I så fall trenger den ikke pakning. Blir tyngre og tyngre å skru inn, og stopper før alle gjengene er "brukt", tett og fint. Om den ikke er konisk så vet jeg ikke hvilken type det kan være, og pakning høres mer aktuelt ut. Oops, der var teerex før meg :-) Redigert 8.April.2015 av Sjøfare (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
naumar.no Svart 9.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.April.2015 Takk for 2 gode svar :) Stemmer nok at den er litt kon, så da skrur jeg bare inn med litt Locktite Sitér dette innlegget http://naumar.no - Seil- og båtutstyr 1994 SeaRay 270 Sundancer m/330hk 7,4L Mercruiser<p>'86 With Vital 1500 m/ 35hk Yamaha | '65 Herwa Star 15' m/ 1986 50hk Johnson | '85 Scand 20' m/ 1985 BUCK dv10m | Silver Viking 14' m/ 2000 15hk Johnson Link to post
bellen Svart 9.April.2015 Link til dette innlegget Svart 9.April.2015 Locktite er ikkje lurt å bruke, da kan den bli vanskelig å få ut neste gang. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 9.April.2015 Link til dette innlegget Svart 9.April.2015 Loctite kan være så mangt, men ikke bruk gjengelås. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Jori Svart 9.April.2015 Link til dette innlegget Svart 9.April.2015 Loctite gjengetetning er helt suveren. Bruker bare det nå jeg, helt ut med gjengetape. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 9.April.2015 Link til dette innlegget Svart 9.April.2015 Biltemas gjengetetning funker også helt fint til de fleste formål. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.