Jump to content

Kompositt gassflaske - returavtale?


Zitt

Recommended Posts

Jeg hadde en gassflaske av denne typen stående som jeg ikke har bruk for lenger.

bilde

Da vi kjøpte den mener jeg å huske at avtalen var at vi kunne returnere den og få en kompensasjon/pant for den.

Så i går sendte jeg junior ned for å levere den inn på Esso, men nei de hadde ingen pantordning.

Da ringte jeg til Statoil, der jeg mener vi kjøpte den, men fikk til svar at ordningen hadde opphørt (fem/seks år siden). Hvilket bekreftes her http://www.gassautomat.no/#!kjp-bytte-og-retur/cw49

Men jeg kunne komme ned, så skulle han se hva han kunne gjøre.

Jeg skulle avgårde allikevel i dag, og tok flasken med meg. Om jeg hadde fått 100 - 200 kroner for den så hadde jeg vært fornøyd.

Jeg kom ut fra Statoilstasjonen med kr 813.-, og var kjempefornøyd.

Har du en slik flaske stående, på hytten, terrassen eller i båten/naustet som du ikke har bruk for, så LØP OG SELG!

Link to post
Share on other sites

"Men jeg kunne komme ned, så skulle han se hva han kunne gjøre"

 

Kva var det som gjorde at du fekk kr 813,- i pant for flaska viss returordninga var avslutta?

Eg har fleire slike som eg gjerne skulle returnert...

Jeg gjorde forsåvidt ingenting, annet enn å minne om at jeg inngikk en avtale med Statoil den gangen, og presset på ingen måte på med argumenter.

Nå skal det sies at jeg bor i Os kommune, og her er ikke alltid folk som andre folk! :wink:

Link to post
Share on other sites

Sånne kan også selges for en grei pris. Tilstand spiller mindre rolle da man jo uansett får ny flaske når man skal ha mer gass. Sånn sett fordel å selge de tom, da slipper man å tenke på tilstanden hvis ny eier tar den i bruk.

Mener å huske at de komposittflaskene er ganske dyre.

Link to post
Share on other sites

Ifølge min gasspusher blir det nye regler for levetid på gassflasker fra ca juni av. Da går det fra dagens 15 år ned til 10 år. Jeg fikk uansett ikke fylt opp min flaske som var merket 98. Den hadde passert alle grenser. 

 

Dette var stålflaske, mulig det er andre regler for kompositt. Jeg kunne få en ny lettstål på tilbud til 799,- ferdig fylt, men den var påstemplet 14, så var da allerede redusert til 9 års varighet om det stemmer det han sa.

 

Gad vite om dette bare er et salgstriks fra gasspusheren eller om det er reelt at levetiden reduseres så kraftig. Vet at det har vært ute til høring angående dette, men kjenner ikke til om det er vedtatt.

Skulle Googlet hva prokrastinering betyr, men tror jeg utsetter det til i morgen.

Link to post
Share on other sites

 

Gad vite om dette bare er et salgstriks fra gasspusheren eller om det er reelt at levetiden reduseres så kraftig. Vet at det har vært ute til høring angående dette, men kjenner ikke til om det er vedtatt.

 Her på mine kanter så bytter vi flaske når den er tom. Kjenner ikkje til noko fyllestasjoner.  Vi kommer aldri borti problematikk med dato eller utgåtte flasker.   Brukte flasker går for en håndfull tiere på facebookgrupper.

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...