MartinJacobsen Startet 9.April.2015 Link til dette innlegget Startet 9.April.2015 Har hatt en runde på min dv17, skifte av toppakninger ble gjort, og ville ikke starte etter dette. Da ble dysene og dieselpumpa overhalt. Etter montering av dette virker alt fint. Tomgang ble justert og den virker fortsatt. Men så plutselig stopper den ved gassavdrag og vil ikke starte igjen. Etter litt feilsøking finner eg ut at det ikke kommer frem diesel til dysene. Noen god ide til denne utfordringen? Sitér dette innlegget Link to post
KongKing Svart 9.April.2015 Link til dette innlegget Svart 9.April.2015 (redigert) Mener du VP md17? Kan høres ut som overhalingen av dieselpumpa ikke har gått helt etter planen? Kommer det diesel fra fødepumpa frem til dieselpumpa? Redigert 9.April.2015 av KongKing (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
MartinJacobsen Svart 9.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.April.2015 Md17 mente eg selvfølgelig! Ja det Gjør det. Skummer/bobler litt, men ikke mer en det gjorde da den startet. Sitér dette innlegget Link to post
KongKing Svart 9.April.2015 Link til dette innlegget Svart 9.April.2015 Det skal vel ikke skumme så mye fra dieselfilter inn på pumpa? Kan det være luft i systemet? Sitér dette innlegget Link to post
MartinJacobsen Svart 9.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.April.2015 Skummer ikke helt heller, for å si det litt mer forklarende så startet den på denne måten. Mens den da stoppet mens den var i gang. Kan det Være verkstedet ikke gjorde overhaling av pumpa helt slik det skulle Være? Sitér dette innlegget Link to post
KongKing Svart 9.April.2015 Link til dette innlegget Svart 9.April.2015 Siden den startet og at den stoppet så kan det være noe med dieseltilførselen. Enten at det er luft eller tette filtre. Jeg ville luftet skikkelig en gang til. Sjekket filteret. Hvis ikke dette hjelper så ville jeg bedt verkstedet, som har vært bortpå pumpa, om å ta en sjekk. Kk Sitér dette innlegget Link to post
MartinJacobsen Svart 9.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.April.2015 Må sjekke med luft eller slikt. Men slik det ser ut i mine nybegynner diesel øyne så er det diesel frem på pumpa men ikke videre. Kan luft bobler "stoppe" pumpa fra å sende trykk på dysene? Sitér dette innlegget Link to post
KongKing Svart 9.April.2015 Link til dette innlegget Svart 9.April.2015 (redigert) Hvis du åpner lufteskruen på høytrykkspumpa skal det ikke komme luftbobler ut der om systemet er luftet. Ta kontakt med de som har hatt service på pumpa. Trolig er det noe feil med denne. Er jo mest sannsynlig den siden den nettopp har vært tatt ut. Kk Redigert 9.April.2015 av KongKing (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
hegra Svart 10.April.2015 Link til dette innlegget Svart 10.April.2015 Martin Jacobsen : Skummer/bobler litt, men ikke mer en det gjorde da den startet. Antar det er selve høytrykkspumpa som har vært på service. Problemet er neppe den, for hvis det skummer og bobler når du lufter med håndpumpa, ja, så er problemet før høytrykkspumpa. Altså tette filter, skitt i tanken eller defekt matepumpe. Hvis du mener filtere er rene så kan det være de små ventilene inne i matepumpa som har løsnet. Synes mye tyder på det. Den kan starte med defekt pumpe, men du vet aldri når den stopper. Skru av fødepumpa og rens silen i den, og du vil se om ventilene er på plass eller har løsnet. Sitér dette innlegget Link to post
MartinJacobsen Svart 10.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.April.2015 Hyggelig med så mye god hjelp! Båten har stått i 2 år så kan vell muligens ha oppstått litt kondens her og der, så får vell skru ned og begynne i en ende ;) Sitér dette innlegget Link to post
KongKing Svart 10.April.2015 Link til dette innlegget Svart 10.April.2015 Har mine tvil til at det er inne i fødepumpa hvis grovfilteret er gullende rent... Start med å kontakte firmaet som har hatt service på pumpa. Da får du sikkert kvalifisert synsing om hva som er feil om ikke det er pumpa. Kk Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.